You are here:Start>Forum>Forum>ŁADA>Pytanie do właścicieli Nivy

Forgot password? | Forgot username?

Pytanie do właścicieli Nivy

Re: Pytanie do właścicieli Nivy

No to pozazdrościć sąsiada ale przynajmniej masz pewność, że Ci nie pomoże. To już jest coś. Czasami liczysz, na czyjąś pomocną dłoń i jest wielkie rozczarowanie a tu masz jasną sytuację.
A odnośnie samego samochodu i napraw. Jeśli Rosjanie nie zmienili filozofii to ten samochód przy odpowiednim traktowaniu jest niezniszczalny. Z opisu wnioskuję, że te konstrukcje zobaczyły już trochę świata ale nie wiem czy im to na dobre wyjdzie. Stara Nivę bez problemu naprawiał kowal z Kazachskich gór. Jeśli ktoś się na taki samochód decydował w Polsce to musiał się zaprzyjaźnić ze ślusarzem. Odpowiednio wykonane części podobno sprawdzały się o niebo lepiej niż oryginały i służyły długie długie lata.

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.

Re: Pytanie do właścicieli Nivy

W Nivce troche pozmieniali tylne zawieszenie, przednie wahacze maja większy rozstaw. Wiem że to jest toporny samochód, ale i mi i mojej zonie sie podoba. Wadą Niv to słabe zabezpieczenie antykorozyjne ( ja oddałem samochód do fachowej konserwacji) druga sprawa to siedzenia, nie są za wygodne i trochę trzeszczą ( ale idzie to znieśc ). W firmie mamy Navare która ma 3 lata i rama jest juz cała zardzewiała, samochód jeździ tylko w lekkim terenie - dojazd do turbin wiatrowych. Jesli chodzi o spalanie to w mieści zużywa około 10-11 litrów benzyny, na trasie około 8. W nivie załozyłem instalacje gazową BRC sekwencje, gazu zużywa 12 litrów, czy jade wolno, szybko lub w terenie. Przeglądy wg ksiązki musza byc wykonane co 10 000 km lub co pół roku.
Koszt przeglądu wraz z materiałami to około 600 zł brutto ( wymiana wszystkich filtrów + oleje ).
Jak się zachowuje Niva w terenie, nigdy mnie nie zawiodła, nigdy nie było sytuacji abym nie wjechał pod jakąs piaszczysta górę. Koło Torunia jest poligon więc mam gdzie ćwiczyć. ogrzewanie jest bardzo dobre, może mało precyzyjne ale jest to kwestia ogarnięcia tematu.
Klimatyzacja działa bardzo dobrze, po włączeniu sie sprężarki nie czuć aby silnik miał większe obciążenie.
Wczesniej jeździłem Jeepem i uważam że jeep w terenie sprawował się ciutke gorzej. Może powodem było to że nie miał permanentnego napędu na 4 koła + blokada mechanizmu między osiowego.
Kupują nivę dealer pokazał mi nowego Uaza Patriota i Humtera, to dopiero fajne samochody, wjada wszedzie.

http://www.mojabryka.pl/images/agorapro/attachments/319/mini_432949-1366x768.jpg

http://www.mojabryka.pl/images/agorapro/attachments/319/mini_uaz-hunter.jpg

http://www.mojabryka.pl/images/agorapro/attachments/319/mini_UAZ-Patriot-mp95-pic-25192.jpg

http://www.mojabryka.pl/images/agorapro/attachments/319/mini_UAZ-Patriot-mp95-pic-25192.jpg

koszt obsługi technicznej tych samochodów jest bardzo niski. - )

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.

Re: Pytanie do właścicieli Nivy

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.

Re: Pytanie do właścicieli Nivy

Dzięki za odpowiedź, Nivę chciałbym kupić używaną, przeglądałem już sporo ogłoszeń i znalazłem kilka ciekawych ofert Nivy sprowadzonej z Niemiec. Do wydania mam ok 17 tyś. i z tego co widziałem mogę kupić auto nawet z 2009 roku. Czy możesz mi doradzić na co zwrócić szczególna uwagę podczas oglądania, na pewno na rdzę, ale na co jeszcze, jakieś typowe usterki? Mam jeszcze pytanie czy Ty na przeglądy jeździsz do ASO czy korzystasz z usług zwykłego mechanika? Może źle rozumuję ale Niva jest dość egzotycznym autem i boję się że nie wszyscy będą umieli się do niej zabrać.
Kolejne moje pytanie dotyczy korozji, czy możesz mi powiedzieć ile Cię wyniosła konserwacja auta, robiłeś podwozie i nadwozie?
Pozdrawiam

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.

Re: Pytanie do właścicieli Nivy

witaj,
zwróć uwage czy jest wspomaganie kierownicy,
rdza najczęściej pojawia się w okolicach łączenia dachu ze słupkami, przednim podszybiu, progach i na tylej klapie.
Zwróć uwagę na głośność mostów i skrzyni redukcyjnej. W Polsce bardzo często nie wymienia sie oleju w mostach i skrzyni, a później użytkownik sie dziwi że skrzynia uległa destrukcji.
Często na forach czytam że w ładach jest problem z instalacja elektryczną.
Sam silnik tez powinieneś osłuchać, jest w nim rozrząd na łańcuchu który powinien byc wymieniany co 100 000 km.
Zwróć uwagę na płyn hamulcowy, w serwisówce nikt nie napisał kiedy powinien być wymieniony więc serwis płynu nie wymienia.
Generalnie płyn hamulcowy nie zużywa się sam w sobie, ale producenci układów hamulcowych zalecają wymianę płynu hamulcowego co 2 lata  - w płynie zaczyna sie pojawiać dużo wilgoci i zaczynają korodować cylinderki, zaciski i przewody.
Sprawa przeglądów:
Samochód jest na gwarancji więc jeżdżę do ASO w Poznaniu. Auto to jest może egzotyczne z wyglądu, natomiast jest je w stanie naprawić każdy mechanik. Po zakończeniu gwarancji osobiście będę rozbił przeglądy mojej Nivki. Na co dzień chodzę w garniturze wiec moja odskocznią będzie brudzenie rąk : - ).
Podzespoły w mojej Nivce są dosyc markowe aż sam się zdziwiłem, np wspomaganie jest z GM, wtrysk Bosch, hamulce i zawieszenie TRW.
Konserwacja kosztowała 600 zł, jesli masz chwile czasu i chęci to kup srodki na allegro i sam zakonserwuj samochód, zapewniam że będziesz miał satysfakcję i pewność solidności wykonania konserwacji. Pamiętaj o profilach zamkniętych.
Napisz mi swojego meila do prześle Tobie książkę napraw i instrukcje obsługi, będziesz mógł trochę poczytać ( ja od tego zaczynałem zanim kupiłem Nivkę)
Jesli będziesz miał więcej pytań śmiało pisz.

Pozdrawiam
Krzysztof

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.

Re: Pytanie do właścicieli Nivy

Dzięki wielkie. Mail poszedł na priva.
Pozdrawiam

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.

Re: Pytanie do właścicieli Nivy

Przeglądy co pół roku  nowyt/thinking  to dość często, jak na mój rozum, dodatkowo trzeba się chyba trochę najeździć do ASO bo wątpię żeby w każdym mieście był serwis do Nivy.

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.

Re: Pytanie do właścicieli Nivy

Przy tych cenach części i zaawansowaniu technicznym auta gwarancję można spokojnie olać bo w razie czego to co zaoszczędzisz na serwisie spokojnie wystarczy nawet na remont generalny silnika czy skrzyni. Przez dwa lata nie zajeździsz Nivy na pewno a po dwóch latach i tam gwarancja wygasa. Z doświadczenia wiem, że z pierdołami to nie ma co do serwisu jechać a nie sądzę aby coś poważnego padło przed końcem gwarancji.

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.

Re: Pytanie do właścicieli Nivy

może i tak, ale biorąc po uwagę konieczność robienia przeglądu co pół roku, to tej super wytrzymałej Nivie raczej dużo do doskonałości brakuje  nowyt/confused
Dla mnie najgorszy jest juz sam start, kiedy wyjeżdżasz z salonu i twój następny stop jest u blacharza w celu dokładnego zabezpieczenia antykorozyjnego nowyt/sad

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.

Re: Pytanie do właścicieli Nivy

Kazik,
czy jeździłeś kiedyś Nivą? Konserwacja była wykonana nie u blacharza tylko w serwisie łady przed wyjazdem z niego. Jesli chodzi o przeglądy to tak jak wcześniej pisałem, Niva w warunkach gwarancyjnych nie ma żadnych wykluczeń jak inne samochody terenowe, zapewne producent przyjął że będzie ona używana w trudnym terenie i będzie katowana. W insigni super wytrzymałym niemieckim samochodzie kiedy okazało się że tarcze zużyły sie po 30 tyś km to gwarant stwierdził że tarcze zostaną wymienione na mój koszt ( takie są zapisy w warunkach gwarancji ). łada kosztowała 40 000 zł, insignia 120 000 zł (tylna pokrywa bagażnika jest już cała skorodowana - auto nie było uderzone ). Niva ma przejechane juz 20 000 km, nie zauważyłem zużycia tarcz i klocków które by mnie zmuszało do ich wymiany.
Kazik, pisałem wcześniej że przed kupnem tego auta musiałem pogodzić się z faktem że Polacy to naród który potrafi wyśmiać człowieka za to że kupuje samochód na który go stac  a nie samochód który będzie tylko połowicznie sprawny. Niva to najtańsza terenówka, Suzuki Jimny kosztuje 65 000 zł i to bez klimy - mnie na takie auto nie stać  - chyba że na kredyt.
Czekam Kaziku na informacje jakim samochodem teraz jeździsz i czy kiedykolwiek przejechałeś chociaż 500 km łada Nivą.
Pozdrawiam

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.
There are 0 guests and 0 other users also viewing this topic

Board Info

Board Stats
 
Total Topics:
955
Total Polls:
0
Total Posts:
6105
User Info
 
Total Users:
559
Newest User:
Shakal85
Members Online:
0
Guests Online:
7

Online: 
There are no members online

Najnowsze

forum motoryzacyjne avatar
Autko niby fajnie wyposażone, nowocześnie. I...
in MINI
Oct-19-2018 23:29:44
forum motoryzacyjne avatar
Tak, na Allegro sprawdziłem cenę, faktycznie...
in DAEWOO
Oct-19-2018 23:27:14
forum motoryzacyjne avatar
Nie zmierzam się tu z nikim wykłócać na siłę,...
in HYUNDAI
Oct-19-2018 23:23:03
forum motoryzacyjne avatar
Nie zamierzam się tu z nikim wykłócać na siłę,...
in HYUNDAI
Oct-19-2018 23:22:59
forum motoryzacyjne avatar
Wziąłbym też pod uwagę Mazdę, te autka na...
in Ogólne
Oct-19-2018 23:14:32

Najnowsze wydarzenia

Sorry, no events.
Go to top