You are here:Start>Forum>Forum>SAAB>Probelm EGR - Saab 9-3

Forgot password? | Forgot username?

Probelm EGR - Saab 9-3

Probelm EGR - Saab 9-3

Kolega w swoim Saabie "złapał" awarię. Jest to Saab 9-3 silnik diesla. Pojechał do mechanika a ten zdiagnozował uszkodzenie zaworu EGR. Według mechanika konieczna jest wymiana tej części. Koszt około 2,5 tys zł. Z tego co wiem zawór bez problemu można wyczyścić (kąpiel w nafcie) lub zregenerować. Mechanik stwierdził, że absolutnie nie wolno tego robić bo może to spowodować dalsze uszkodzenie silnika. O ile wiem to większość mechaników (nawet ASO) zaleca wstępnie przeczyścić taki zawór a dopiero potem go wymienić jeśli czyszczenie nie przyniesie skutku. Macie może wiedzę dlaczego w Saabach jest to niedopuszczalne.

Edited by: Borys - Jan-20-2013 17:09:06

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.

Re: Probelm EGR - Saab 9-3

Nie trzeba kupować nowego zaworu, możesz spokojnie oddać go do regeneracji. Wymienią ci uszkodzony element na fabrycznie nowy, zestroją elektronikę i zawór pracuje jak nowy. Koszt takiej roboty ok 380zł. Możesz tez umyć w benzynie ekstrakcyjnej, najlepiej kilka razy aż każda powierzchnia będzie idealnie czysta. Przy okazji warto przetrzeć też przepustnicę. Radzę zmienić mechanika, bo albo nie zna się na robocie, albo próbuje naciągnąć na kasę. Słyszałam o takich przypadkach, że kasował kasę, a zawór poddawał regeneracji.

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.

Re: Probelm EGR - Saab 9-3

jak zawór padł to mycie nic nie da, pozostaje tylko regeneracja. Problemy z EGR to częsta bolączka Saabów ale można je dość tanio zregenerować.

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.

Re: Probelm EGR - Saab 9-3

No tak ale skąd chłopak ma wiedzieć, że zawór jest padnięty? Przecież mechanik mógł tak tylko powiedzieć, żeby naciągnąć na kasę. Radzę pojechać do innego warsztatu i niech tam sprawdzą ponownie. Ja to mam zasadę, że na jednej opinii, zwłaszcza jak wymaga dużego nakładu kasy nie polegam, bo na różnych ludzi można trafić.

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.

Re: Probelm EGR - Saab 9-3

Sam osobiście czyściłem takie zawory i nigdy nie było z tym problemu. Znam przypadek kiedy w ASO (inna marka samochodu więc pewnie inne standardy) po diagnozie problemów z EGR, szef serwisu (chyba tak ta funkcja się nazywa) powiedział klientowi, że oni EGR raczej nie czyszczą bo szefostwo na to źle patrzy ale każdy mechanik bez problemu może to zrobić i od tego radził zacząć. Trochę mnie zdziwił ten rygor Saaba. Wiem, że np w 1.9 DCi te zawory są zaślepiane i samochód działa bez zarzutu. Kiedyś słyszałem podobną historię na temat Volvo. Tam podobno odpięcie jednostki centralnej skutkowało koniecznością wizyty w ASO celem ponownej kalibracji. Nie wiem ile w tym prawdy. EGR to wyłącznie zawór więc chyba logiczne, że kiedyś może on paść. Być może chodzi właśnie zestrojenie nowej części z komputerem samochodu. Skoro sprawa nie wydaje się taka oczywista postaram się dopytać o szczegóły może coś w praniu wypłynie.

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.

Re: Probelm EGR - Saab 9-3

Hmm czy warto pchać się w wydatek na zakup nowego? Zapewnie podjechałeś to niewłaściwego mechanika, podjedź lepiej do jakiegoś znajomego mechanika, niech on Ci doradzi co i jak i zapewne doradzi Ci odpowiednie wyjście z tej sytuacji. W sumie zastanawia mnie to, dlaczego niby nie można tego wyczyścić, skoro nawet sam piszesz, że jest takowa możliwość, bo sam robiłeś to zresztą.

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.

Re: Probelm EGR - Saab 9-3

To niestety nie jest mój samochód. Ze zmianą mechanika też może być problem bo o ile wiem to dwóch mechaników powiedziało, że nie znają Saaba i się nie podejmą. ASO Saaba w pobliżu nie ma. Przyznam szczerze nie wiem o co biega. Gdyby to była moja kabina to bym wypruł cały EGR i wyczyścił (niech się dzieje wola nieba). Trochę mnie to zaszokowało. Myślałem początkowo, że może chodzić o kalibrację ale to przecież tylko zawór który sam w sobie nie zwiera jednostki sterującej a jedynie jest sterowany. Ja osobiście nawet zaślepiałem EGR (w ramach eksperymentu), niestety nie był to Saab a na czyimś samochodzie nie chce się uczyć bo taka nauka może drogo mnie kosztować.

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.
There are 0 guests and 0 other users also viewing this topic

Board Info

Board Stats
 
Total Topics:
955
Total Polls:
0
Total Posts:
6105
User Info
 
Total Users:
559
Newest User:
Shakal85
Members Online:
0
Guests Online:
14

Online: 
There are no members online

Najnowsze

forum motoryzacyjne avatar
Autko niby fajnie wyposażone, nowocześnie. I...
in MINI
Oct-19-2018 23:29:44
forum motoryzacyjne avatar
Tak, na Allegro sprawdziłem cenę, faktycznie...
in DAEWOO
Oct-19-2018 23:27:14
forum motoryzacyjne avatar
Nie zmierzam się tu z nikim wykłócać na siłę,...
in HYUNDAI
Oct-19-2018 23:23:03
forum motoryzacyjne avatar
Nie zamierzam się tu z nikim wykłócać na siłę,...
in HYUNDAI
Oct-19-2018 23:22:59
forum motoryzacyjne avatar
Wziąłbym też pod uwagę Mazdę, te autka na...
in Ogólne
Oct-19-2018 23:14:32

Najnowsze wydarzenia

Sorry, no events.
Go to top