You are here:Start>Forum>Forum>HONDA>Łuszczący sie lakier

Forgot password? | Forgot username?

Łuszczący sie lakier

Łuszczący sie lakier

Witam wszystkich. Jestem posiadaczem Hondy Civic z 2003 roku. Auto zaczyna mieć dziwny problem z lakierem tzn na masce lakier zaczyna sie lekko łuszczyć. Odchodzą takie cienkie warstwy bezbarwnego lakieru. Nie wiem skąd to się wzięło bo bardzo dbam o auto, regularnie je myję i woskuję i nigdy nie miałem takiego problemu. Nie jestem pewny ale chyba zaczęło się tak dziać po kilku myciach auta aktywną pianą na myjni. Nie wiem czy ktoś coś takiego miał i najważniejsze co z tym zrobić, żeby nie poszło dalej?

Dziękuję za pomoc

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.

Re: Łuszczący sie lakier

Gdzieś necie był opisany przypadek człowieka, który zakupił sobie szampon do karoserii. Po jednym myciu, lakier dostał bąbli i zaczął odłazić. To jest jednostkowy przypadek i sądzę, że u Ciebie problem leży gdzie indziej. Sądzę, że może to być wada lakiernicza. Może też być tak, że pod warstwą lakiery pojawiło się ognisko rdzy i wypycha do góry lakier. Jeśli się nie boisz to możesz potraktować tą cześć papierem i potem zrobić zaprawkę. Jeśli nie masz doświadczenia i wiedzy to jedź do lakiernika bo potem będzie tylko gorzej.

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.

Re: Łuszczący sie lakier

Ale po co od razu straszyć kolegę? Skoro auto ma 10 lat to wada lakiernicza wyszłaby dużo wcześniej, to samo tyczy się rdzy. Kolega przecież wyraźnie pisze, że wcześniej problemów nie miał i regularnie woskuje auto, a przy takich zabiegach można ławo wychwycić wszystkie zmiany na karoserii. Otóż, przypadki kiedy to lakier został zniszczony po aktywnej pianie nie sa odosobnione. Nie tak dawno rozmawiałem z kolegą, który skarżył się że po umyciu auta na myjni zostały mu białe plamy, które musiał usuwać polerką, czyli wyraźnie odbarwiło lakier.  Maska to miejsce najbardziej podatne na uszkodzenia. Po 10 latach, zwłaszcza jak auto stało pod chmurką   zazwyczaj pojawiają się liczne pęknięcia czyli tzn pajęczynka i odbarwienia od słońca. Aktywnie działające środki chemiczne mogą zwyczajnie uszkodzić taki lakier. Pamiętaj, że aktywna piana z samej nazwy jest silnym preparatem mającym za zadanie usuwać nawet najgorsze zabrudzenia jak pozostałości asfaltu czy owadów. Każdy wie jak trudno usunąć takie rzeczy przy użyciu zwykłego szamponu.  Stężenie aktywnej piany powinno być oczywiście kontrolowane ale kto tak naprawdę wie czy normy nie zostały przekroczone?
Radzę ci pojechać do lakiernika i zapytać jak najłatwiej załatwić sprawę. Samemu możesz jeszcze bardziej zniszczyć lakier. Zdecydowanie odradzam szorowanie papierem!

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.

Re: Łuszczący sie lakier

No właśnie, tez o tym pomyślałem bo auto mam dość długo i dokładnie wiem co się dzieje z karoserią. Faktycznie lakier był popękany od słońca bo auto stoi na powietrzu cały czas ale rdzy to w życiu nie ma. Rozmawiałem dzisiaj ze znajomym i on też miał kłopoty z lakierem po użyciu piany aktywnej a dokładnie pojawiły się białe smugi gdzie piana nie została dokładnie zmyta wodą i spływając zostawiła białe zacieki. Coś w tym musi być.

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.

Re: Łuszczący sie lakier

jakby było ognisko rdzy i wypychało do góry lakier to byś czuł że są zgrubienia czy bąble. Skoro odchodzi bezbarwny lakier a pod nim jest gładka powierzchnia to nie ma tu mowy o rdzy. Nastąpiło normalne uszkodzeni zewn warstwy lakieru i tyle, jak miałeś wcześniej popękany to wizyta na myjni mogła to tylko pogorszyć. Jak miejsca sa nie duże to lakiernik powinien zastosować specjalną zaprawkę aby zabezpieczyć miejsce.

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.

Re: Łuszczący sie lakier

Jak po brzegach lakier trzyma się dobrze to mozesz sam zabezpieczyć bezbarwnym lakierem, jak zawoskujesz auto to różnicy nie będzie żadnej.

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.

Re: Łuszczący sie lakier

Nie do końca mogę się z wami zgodzić w tej kwestii. Sam przez wiele lat myślałem, że oznaką podpowierzchniowej rdzy jest najpierw bąbel a potem wykwit. Jakieś 2 lata temu na masce mojego samochody pojawił się drobna ryska, a wokół niej zaczął odchodzić lakier, nie do gołej blachy oczywiście ale tak jakby wierzchnia warstwa. Uznałem, że to wina kamienia lub ktoś mi lekko otarł się o samochód np. wózkiem lub jaką klamrą (z daleka rysa nie była absolutnie widoczna). Temat olałem bo byłem w trakcje negocjowania warunków sprzedaży. Samochód kupił ode mnie znajomy więc go poinformowałem o tym, że jest taka i taka sytuacja. Niedawno widziałem samochód już po zrobionych zaprawkach. Lakiernik był bardzo zdziwiony bo jak zaczął szlifować (naprawiał inne dużo większe i groźniejsze uszkodzenie) to okazało się, że praktycznie cała maska ma problem z lakierem i początkami korozji. Dodam, że auto w sierpniu będzie miało 13lat i przez ostatnie 11 miało lakier w idealnym wręcz stanie, bo bardzo o to dbałem.
Jeśli chodzi o wady lakiernicze to np. maska i klapa tylna w Peugeotach z pierwszego wypustu, Audi A4 i przednie błotniki, ogólnie Fiaty i problemy z progami takowymi się cechują. Pisząc o wadze lakierniczej nie miałem na myśli jakiegoś jednostkowego przypadku a raczej tendencję jak u w/w. Nie wiem czy wynika to z charakterystyki procesów technologicznych czy np. z budowy auta ale faktem jest, że w niektórych autach korozja dotyczy tych samych elementów i o tym właśnie pisałem.
P.S. żeby było jasne z typ papierem. Ja pisząc papier miałem na myśli 2000 lub więcej i na to położyć drobną warstwę specjalnego lakieru tak jak radził, kolega. Potem polerka filcem i różnica będzie bardzo mało widoczna albo żadna.

Edited by: Żółw - Jul-28-2013 10:54:52

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.

Re: Łuszczący sie lakier

U mnie na Scenicu nie ma już prawie tej wierzchniej powłoki. Jest to efekt myjek ciśnieniowych. Może to efekt traktowania wysokim ciśnienie a nie chemia,

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.
There are 0 guests and 0 other users also viewing this topic

Board Info

Board Stats
 
Total Topics:
955
Total Polls:
0
Total Posts:
6105
User Info
 
Total Users:
559
Newest User:
Shakal85
Members Online:
0
Guests Online:
7

Online: 
There are no members online

Najnowsze

forum motoryzacyjne avatar
Autko niby fajnie wyposażone, nowocześnie. I...
in MINI
Oct-19-2018 23:29:44
forum motoryzacyjne avatar
Tak, na Allegro sprawdziłem cenę, faktycznie...
in DAEWOO
Oct-19-2018 23:27:14
forum motoryzacyjne avatar
Nie zmierzam się tu z nikim wykłócać na siłę,...
in HYUNDAI
Oct-19-2018 23:23:03
forum motoryzacyjne avatar
Nie zamierzam się tu z nikim wykłócać na siłę,...
in HYUNDAI
Oct-19-2018 23:22:59
forum motoryzacyjne avatar
Wziąłbym też pod uwagę Mazdę, te autka na...
in Ogólne
Oct-19-2018 23:14:32

Najnowsze wydarzenia

Sorry, no events.
Go to top