Cięcie opon w Clio III
Cięcie opon w Clio III
Widzę, że temat opon na forum się rozrasta więc i ja dorzucę mój problem. Kupiłem przez znajomego komplet opon Michelin. W sumie były tanie więc się zdecydowałem. Niedawno zauważyłem, że je troszkę tnie na zewnętrznej stronie. Podjechałem do mechanika który zbadał temat i stwierdził, że jego zdaniem wszystko jest ok. Nie mam powodów, żeby mu nie ufać ale podjechałem na diagnostykę. Na diagnostyce okazało się, że wszytko jest bardzo dobrze. Pytałem nawet w ASO ale oni nie byli mi w stanie nić pomóc. Zaczynam myśleć, że to opony są felerne ale nie mam na to dowodów. Spotkaliście się z takim problemem.
Re: Cięcie opon w Clio III
Zbieżność jest ok i została sprawdzona na dwóch niezależnych stacjach diagnostycznych oraz przez mechanika i w ASO. Podobnie rzecz ma się z zawieszeniem. W ASO zaproponowali mi doważanie ale jak stwierdził sam kierownik, szansa na to, że coś się zmieni jest bardzo mała.
Re: Cięcie opon w Clio III
Nie słyszałem o podrabianiu opon. Spotkałem się z akcją, że ktoś zrobił nalewki na jakimś bieżniku i się nie przyznał ale każdy kto ma choć cień pojęcia o oponach kapnie się bez problemu. Sprawdź jeszcze ciśnienie w oponach bo to też może powodować cięcie.
Re: Cięcie opon w Clio III
Ja tez mam taką sytuację że opony mam z przodu wyraźnie przetarte na zewnątrz. Rozmawiałem z wulkanizatorem ale on utrzymuje że to dlatego że opony były tanie i szybko się zużywają. Nigdy czegoś podobnego nie słyszałem, skoro opony sa tanie to powinny się ścierać na całej szerokości a nie tylko na brzegach, to dla mnie ewidentny problem z trakcją. Co wy na to?
Re: Cięcie opon w Clio III
U mnie sprawa wygląda trochę inaczej bo ja kupiłem dobre opony ale po dużym rabacie. Według zapewnień sprzedającego nie był to żaden odrzut czy jakaś wadliwa seria. Tanie opon mogą mieć tego typu problemy ale nie Michelin. Nawet Sava czy wyśmiana w Polsce Dębica zużywa się równomiernie. Sprawdziłem ciśnienie i w każdej oponie miałem około 1,75 wyczytałem, że powinienem mieć powyżej 2.0. Pytałem człowieka, który mi te opony sprzedał i stwierdził, że różnica jest niewielka i takich sytuacji być nie powinno (nie w takiej skali).
Re: Cięcie opon w Clio III
Teoretycznie jeśli ciśnienie w oponach jest za niskie to opona może się "zapadać". Ranty opony które są sztywniejsze będą wtedy bardziej przylegać do asfaltu i tym samym mocniej się wycierać. Przyznam, szczerz, że jest to wiedza teoretyczna bo nigdy nie spotkałem nikogo kto by jeździł tak dużo z tak niskim ciśnieniem aby do tego doprowadzić. Wcześniej lecą felgi albo uszkodzona zostaje opona.