You are here:Start>Forum>Forum>FIAT>Filtr cząstek stałych

Forgot password? | Forgot username?

Filtr cząstek stałych

Re: Filtr cząstek stałych

Sorry kolego Hołowczyc ale chyba nie rozumiesz zasady działania DPF. Piszesz -  "pojawia się ten problem"  - kontrolka wskazująca na konieczność  czyszczenia nie jest żadnym problemem, to naturalny proces, który prędzej czy później będzie trzeba wykonać. Jak to zmieniasz filtr i czyścisz? Filtra nie czyści się na zawołanie tylko wtedy gdy pojawi się kontrolka. Wymiana filtra to koszt ok 4000tyś, nikt go nie wymienia bez potrzeby czyli awarii a pojawianie się samej kontrolki nie jest awarią czy problemem! Taka jest zasad działania DPF. To ze kupujesz auto od drugiego właściciele  nie oznacza, że filtr trzeba wymieniać. Nawet jeśli poprzedni właściciel nie dbał zbytnio o DPF to nie znaczy że wymaga on wymiany. Jeśli kolega feleep będzie stosował się do zasad opisanych przez kolegę lamparda to filtr można zregenerować.

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.

Re: Filtr cząstek stałych

" kupujesz samochód i pojawia się ten problem to, zmieniasz filtr, czyścisz " - Filtr DPF ma to do siebie, że po pewnym czasie się zapycha. Przewidzieli to producenci i dlatego opracowali sposoby okresowego czyszczenia, pisałem o tym wyżej. Nie jest to jednak wada filtra tylko taki uciążliwy sposób działania. Nawet jeśli kupimy auto w salonie i będziemy skrupulatnie stosować się do wszystkich zasad producenta, to także  ten filtr trzeba będzie czyścić, nie tak często ale jednak.  Taka jest jego specyfika i nic sie tu nie da zrobić.

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.

Re: Filtr cząstek stałych

piwko wrote:


Sorry kolego Hołowczyc ale chyba nie rozumiesz zasady działania DPF. Piszesz -  "pojawia się ten problem"  - kontrolka wskazująca na konieczność  czyszczenia nie jest żadnym problemem, to naturalny proces, który prędzej czy później będzie trzeba wykonać. Jak to zmieniasz filtr i czyścisz? Filtra nie czyści się na zawołanie tylko wtedy gdy pojawi się kontrolka. Wymiana filtra to koszt ok 4000tyś, nikt go nie wymienia bez potrzeby czyli awarii a pojawianie się samej kontrolki nie jest awarią czy problemem! Taka jest zasad działania DPF. To ze kupujesz auto od drugiego właściciele  nie oznacza, że filtr trzeba wymieniać. Nawet jeśli poprzedni właściciel nie dbał zbytnio o DPF to nie znaczy że wymaga on wymiany. Jeśli kolega feleep będzie stosował się do zasad opisanych przez kolegę lamparda to filtr można zregenerować.

No to na początek prześledź historię postów a potem udzielaj krytyki. Chodziło mi o to, że np, jadąc ze stałą prędkością przez ileś minut, można spowodować czyszczenie układu z sadzy. Któryś z kolegów opisywał też, kombinację klawiszy mającą na celu "restart systemu" Gdzieś czytałem również o środkach które w tym pomagają. Wiem ile kosztuje wymiana i zdaję sobie sprawę z kosztów i komplikacji operacji. Wiem też jak on działa (nie rozbierałem oczywiście ale czytałem opis działania). Z doświadczenia jednak wiem, że czasem ASO rozkłada ręce i proponuje taką wymianę. Nawet sam osobiście na tym forum opisałem przejścia mojego znajomka, który ma auto z tym filtrem. To o czym pisałem było mocno wyrwane z kontekstu więc proponuje przeczytać całość jeszcze raz ze zrozumieniem.

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.

Re: Filtr cząstek stałych

Myślałem że coś ominąłem ale przeczytałem ponownie i zgadzam się z kolegą Piwko. Ty naprawdę nie rozumiesz zasady działania DPF i nie odpowiadasz na pytania. Co to znaczy "pojawi się problem"? "zmieniasz filtr i czyścisz"? Wymiana DPF oznacza sytuację w której silnik przechodzi w tryb awaryjny i nigdzie nie pojedziesz.
Każesz śledzić innym historie postów a sam piszesz rzeczy nie wnoszące nic to tematu.

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.

Re: Filtr cząstek stałych

No dokładnie, nie wiem o czym ty w ogóle piszesz? To moze ty prześledź historie wpisów. Piszesz rzeczy które wprowadzają zamęt i nic do tematu nie wnoszą. Wszystkich próbujesz poprawiać, trzy osoby pytaja o co ci chodzi a ty dalej swoje.

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.

Re: Filtr cząstek stałych

Pisałem na skróty. Teraz dłużej: Filtr ten działa tak, że na porowatych ściankach wewnątrz osadza się sadza (cząstki stałe). Jak pojawia się problem z przepustowością tego filtra (zapycha się) układ informuje nas o tym i w zależności od modelu przechodzi w tryb awaryjny (o ile dobrze pamiętam to niemieckie auta na początku sygnalizują problem bez większych konsekwencji- w tym punkcie mogę się mylić i nie będę się sprzeczał). Do wypalenia sadzy potrzebna jest wysoka temperatura ponad 600 stopni. Aby to zrobić jest kilka metod, m.in. te opisane wyżej. Pisząc wymieniasz, miałem na myśli sytuację kiedy ASO orzeknie, iż czyszczenie nie jest już możliwe (taką sytuację miał mój znajomy). Pisząc czyścisz mam na myśli jedziesz 70-80 przez 10min. Pisząc pojawia się problem mam na myśli sytuację kiedy jest już za późno na prewencje (czytaj. jazdę z w/w prędkością). Fiat chyba nie wprowadził systemu dopalania sadzy więc to zalecenie związane z jazdą i jakością paliwa to chyba podstawa. 
Teraz lepiej ?

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.

Re: Filtr cząstek stałych

Piszesz rzeczy które na samym początku napisał kolega Lampard ale znowu dodajesz swoje : "układ informuje nas o tym i w zależności od modelu przechodzi w tryb awaryjny" - silnik nie przechodzi od razu w tryb awaryjny i dotyczy to wszystkich modeli z DPF. Kontrolka się zaświeca i informuje kierowcę żeby jechał dłuższy czas ze stałą prędkością co pozwoli oczyścić filtr z nadmiaru sadzy. Stan awaryjny zaczyna sie wówczas gdy silnik traci moc, co oznacza że  zapełnienie filtra jest równe albo zaczyna przekraczać 100%. Wcześniej  pojawiają sie dodatkowe sygnały tzn miganie kontrolki DPF, komunikat CHECK + migająca kontrolka DPF, czasem też kontrolka od trakcji, często przybywa oleju silnikowego.

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.

Re: Filtr cząstek stałych

Dobra koledzy, myslę, że Hołowczyc już się wytłumaczył a ja zacząłem szukać i znalazłem info że jednak są miejsca gdzie taki filtr mogą wymontowac. Robota jest dobrze wykonana, zmieniają cały software ale żadnego papierka na to nie dają, wiadomo- nielegalne. No ale co z przeglądem, mój gościu jest dość skrupulatny więc wypadałoby szukać innego co patrzy bardziej przez palce. Jak się wyda to mi nie podbiją.... Ciężka sprawa...

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.

Re: Filtr cząstek stałych

Temat nie jest prosty. Przede wszystkim DPF połączony jest czujnikami z komputerem sterującym pracą silnika, więc konieczne jest albo zamontowanie specjalnego  emulatora, który "udaje" DPF albo wgranie nowego programu do komputera sterującego. Najlepszą opcją jest emulator bo jest mniej inwazyjny i zawsze można do DPF wrócić. Ceny takich przeróbek to ok 3000tyś. Pomimo, że to nie jest legalne to coraz więcej firm ogłasza się na necie że robi takie rzeczy. A co z przeglądem to trudno powiedzieć, dla upartego nic trudnego, bo brak filtra mozna łatwo wykryć za pomocą dymomierza. Chyba że firma co ci wymontuje poleci zaufanego mechanika do którego będziesz jeździł na przeglądy.

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.

Re: Filtr cząstek stałych

to jest Polska właśnie, demontaż DPF jest nielegalne a tysiące firm jawnie ogłasza swoje usługi. Jak wymontujesz filtr to tak jakbyś palił śmiecie we własnym piecu.

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.
There are 0 guests and 0 other users also viewing this topic

Board Info

Board Stats
 
Total Topics:
955
Total Polls:
0
Total Posts:
6105
User Info
 
Total Users:
559
Newest User:
Shakal85
Members Online:
0
Guests Online:
9

Online: 
There are no members online

Najnowsze

forum motoryzacyjne avatar
Autko niby fajnie wyposażone, nowocześnie. I...
in MINI
Oct-19-2018 23:29:44
forum motoryzacyjne avatar
Tak, na Allegro sprawdziłem cenę, faktycznie...
in DAEWOO
Oct-19-2018 23:27:14
forum motoryzacyjne avatar
Nie zmierzam się tu z nikim wykłócać na siłę,...
in HYUNDAI
Oct-19-2018 23:23:03
forum motoryzacyjne avatar
Nie zamierzam się tu z nikim wykłócać na siłę,...
in HYUNDAI
Oct-19-2018 23:22:59
forum motoryzacyjne avatar
Wziąłbym też pod uwagę Mazdę, te autka na...
in Ogólne
Oct-19-2018 23:14:32

Najnowsze wydarzenia

Sorry, no events.
Go to top