You are here:Start>Forum>Forum>Ogólne>Przegląd nie wykrył, że auto jest po wypadku ?

Forgot password? | Forgot username?

Przegląd nie wykrył, że auto jest po wypadku ?

Przegląd nie wykrył, że auto jest po wypadku ?

Witam wszystkich. Bardzo proszę o pomoc w następującej sprawie. Pół roku temu zakupiłem samochód od prywatnej osoby. Nie znam się za dobrze na motoryzacji więc przed zakupem zabrałem samochód na stację diagnostyczną celem dokładnego sprawdzenia stanu auta. Po przeglądzie nie było większych problemów, jakieś tam drobne pierdoły i tyle. Samochód kupiłem bo byłem pewny że to nie bubel. Wszystko było dobrze do zeszłego tygodnia. Zauważyłem dziwnie pęknięty plastik na kokpicie i z boku drzwi. Pojechałem do warsztatu żeby to obejrzeli no i się zaczęło. Okazało się że samochód był powypadkowy, wyraźnie widoczne ślady po szpachlowaniu, spawaniu i lakierowaniu. Byłem w szoku bo wychodzi na to że zostałem zwyczajnie oszukany! Próbowałem dzwonić do gościa od którego kupiłem samochód ale komórka wyłączona.
Co w takim wypadku należy zrobić? Przecież był robiony przegląd i niczego nie wykazał. Niestety nie mogę znaleźć dokumentu od warsztatu co sprawdzał auto z zapisem że wszystko jest ok, gdzies mi sie zapodział.  Co w takiej sytuacji mogę zrobić? Bardzo proszę o pomoc.

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.

Re: Przegląd nie wykrył, że auto jest po wypadku ?

Witam. Sprawa wygląda tak że możesz dochodzić swoich praw na drodze sądowej na podstawie przepisów kodeksu cywilnego o wadach ukrytych.



Art. 556.
§ 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub z przeznaczenia rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewnił kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu wydana w stanie niezupełnym (rękojmia za wady fizyczne).