- Index
- » Users
- » Bartek125
- » Profile
Posts
Posts
Nie rozbierałem go osobiście , zresztą możesz zapomnieć żeby takie rzeczy robić samemu we własnym domu. To jest tak złożony i precyzyjny mechanizm że nie ma co się za to brać. Mam kumpla co pracuje w ASO i jak mi opowiadał jak to wygląda od podszewki to głowa mała. Myślałem nawet że mnie wkręca ale jak później poczytałem instrukcje to zwątpiłem. Ceny napraw są drogie i nie ma się co dziwić przy takim układzie, a jaką masz pewność że materiały są wysokiej jakość i że nic się nie popsuje?
Przypomina mi się jak pojawiły się auta z systemem start stop. Każdy tylko piał z zachwytu i wiele ludzi zakupiło takie auta. Niby prosta sprawa a sie okazało, że bardzo skomplikowana i ludzie walili do ASO z mnóstwem usterek i problemów. Kumpel mi później opowiadał, że ceny napraw przechodziły ich najśmielsze oczekiwania. Gorzej jeszcze było jak się okazywało, że przy takim systemie nawet głupia wymiana akumulatora to wydatek rzędu 1000zł. I co było warto? Takie napędy może i są fajne ale trzeba tez patrzeć na koszty użytkowania i napraw. Bo niestety im więcej elektroniki i skomplikowanych układów tym większe ryzyko awarii. Spójrzcie na auta z lat 90'.
Panowie, mała lekcja o sprzęgle haldex:
Sprzęgło Haldex składa się z 3 podzespołów:mechanicznego, hydraulicznego i elektronicznego. Podzespół mechaniczny jest odpowiedzialny za przekazywanie momentu napędowego z wału tylnego mechanizmu różnicowego. W skład podzespołów mechanicznych wchodzą : wałek napedzający, wałek zdawczy, sprzęgło wielotarczowe i trzy pierścieniowe toczki. Podzespoły hydrauliczne mają wytwarzać ciśnienie, przez co ogólnie rzecz ujmując ma zapewnić przekazanie momentu napędowego przez podzespoły mechaniczne na tylną oś. Do podzespołów hydraulicznych nalezą: pompa olejowa napędzana elektrycznie, zawór regulacji ciśnienia, akumulator ciśnienia, filtr olejowy, zawory pomocnicze. Podzespoły elektroniczne sterują ciśnieniem oleju a w ich skład wchodzi : sterownik, czujnik temp, silnik sterujący, silnik elektryczny pompy oleju.
To tak w skrócie. Teraz porównajcie sobie funkcjonowanie zwykłego sprzęgła i wszystko stanie się jasne. 4motion jak pracuje poprawnie to jest cud malina ale jak coś pie***ie to czarna rozpacz. Ten układ jest jedną z droższych zabawek i z doświadczenia wiem, że naprawy z reguły odbywają się ASO i kosztują słono. Przy takim sprzęgle konieczne są regularne wymiany oleju, filtra oleju i kontrola czujników temp. Sama wymiana oleju to wydatek rzędu 300zł. Nie chcę nikogo straszyć a jedynie otworzyć oczy na drugą stronę 4motion.
Z tego co wiem to właśnie sprężarkę używają, no chyba że mają jakiś inny sprzęt niż ty.
Kolega kiedyś kupił sobie takie cudo na allegro i po dwóch dniach wyrzucił w cholerę. To nic nie warte badziewie na które szkoda kasy.
Może ci sprzęgło siada, albo wybierak, sprawdź jeszcze poduszki silnika i przeguby.
a to stukanie to skąd dochodzi, ze strony pasażera ? jak ustawisz nawiewy na maxa to stuka mocniej?
trzeba uważać na oszustów bo ja też się kiedyś tak naciąłem i musiałem później dopłacać a jak nie masz jak zamontować felg to nic się nie łam kup pół litra i do mechanika śmigaj
Zainwestuj w porządne przetwornice znanej i cenionej marki jak Denso + palniki Osram Xenarc. Na pewno będziesz zadowolony z jakości. Dużo tanich zestawów z allegro jest nic nie watra. Jak chcesz zaoszczędzić kilka groszy, kupić hid, a później mieć problemy z instalacja elektryczną lub zakłóceniami na CB to proszę bardzo, ale ja szczerze odradzam. Dobry zestaw musi trochę kosztować.
Możesz zrobić pomiar grubości lakieru. Jeśli auto równie dobrze mogło być zniszczone po gradobiciu. Warto zapytać dobrego lakiernika. Może Tobie się tylko wydaje, że lakier pęka.
- Index
- » Users
- » Bartek125
- » Profile