You are here:Start>Forum>View the posts of Artur

Forgot password? | Forgot username?
  • Index
  • » Users
  • » Artur
  • » Profile

Posts

Posts

Słomka wrote:

Re: Problem z odpaleniem przy niskim stnie paliwa w zbiorniku - Audi A4
Dziś 17:19:47

Polska rzeczywistość... Tankowanie za 20 zł i powiem się dziwić, że jest dużo aut u mechaników.. Ehh szkoda słów ;/

Eh polska rzeczywistość. Brak umiejętności czytanie ze zrozumieniem i wiedzy co to merytoryczny wpis... Ehh szkoda słów.

Sławoj wrote:

Re: Problem z odpaleniem przy niskim stnie paliwa w zbiorniku - Audi A4
Dziś 17:00:00

Podpięcie do kompa raczej nic nie pokaże, bo to definitywnie wina zbyt niskiego stanu paliwa. Zrozum, że zimą pompa zaciąga benzyne do układu znacznie inaczej niż w lato, ze względu innego rozruchu, spowodowanego niską temperaturą. Radzę nie jeździć na takich oparach, no chyba że chcesz auto za niedługo oddać na zlom.

Tak jak pisałem wcześniej nie ma to znaczenie czy jest zimno czy ciepło. To że napisałem to w zimie to nie znaczy, że ten problem pojawił się teraz. Ja nie uważam, że 7l benzyny to opary. Zresztą temat jest do zamknięcia. Przy okazji problemu z pochłaniaczem par paliwa byłem u mechanika i przy okazji kazałem zając mu się tą kwestią. Podobno problem leżał po stronie instalacji zasilającej. Według mechanika to, że problem z paleniem występował w okolicach rezerwy to tylko jeden z objawów. Gość nie miał czasu tłumaczyć bo miał następnego klienta więc szczegółów nie znam. Wiem tylko, że jemu też nie chciał odpalić i nawet dolanie wachy nie pomogło.

Jedyny błąd jaki znalazł komputer to spalanie stukowe. Do wymiany poszły świece, przewody i filtry. Jak odpowiadałem na wasze posty to przyszło mi do głowy, że może problemem być uszkodzony pochłaniacz par paliwa, który powodował przepalanie bezpiecznika pompy. Nie bardzo wiem jaki mogłoby to mieć związek ale to chyba ostatnia z rzeczy która nie została wcześniej sprawdzona lub wymieniona.

Re: Problem z odpaleniem przy niskim stnie paliwa w zbiorniku - Audi A4
Dziś 18:26:41

Mi szkoda by było auta na takie doświadczenia, zwłaszcza zimą. Każdy zbiornik w aucie nie jest extra szczelny i jak nie jest całkowicie wypełniony benzyna albo olejem to siłą rzeczy w wolnej przestrzeni gromadzi sie powietrze. Powietrze zawiera parę wodną i jak dużo jeździsz w warunkach  częstych zmian temperatury, czyli właśnie w zimie, ta para przechodzi w wodę. W lecie nie jest to problem, a w zimie ta woda tworzy w układzie paliwowym lodowe czopy i zatyka drogę paliwu. Efekt - nie odpalisz auta ( a jak wreszcie odpalisz to będziesz jeździł, do czasu jak pozostawisz na dłużej i znów utworzą się lodowe czopy) W zimie bak powinien być w 70% pełny aby uniknąć takich sytuacji i każdy mechanik ci to powie. Nie bardzo rozumiem twojego kombinowania, bo dla mnie sprawa jest prosta - w zimie tankuj więcej

Wyżej już pisałem to nie jest kwestia zimy czy lata. Temperatura na zewnątrz nie ma większego znaczenia. Nie bardzo sobie wyobrażam trasę powiedzmy 600km przy konieczności zachowania minimum 70% zbiornika pomimo, że mam LPG (sekwencja) to jednak ta benzyna ucieka. To nie jest zabawa dla samej zabawy. W innym temacie pisałem o problemach z bezpiecznikiem. Znam takich co twierdzili- wymieniać i się nie przejmować uszkodzeniem. Niby racja ale jak już masz wymieniony 15 bezpiecznik a dzień zaczynasz od jego wymiany to zaczynasz myśleć, że nie tędy droga. Tu podobnie, nie chce mi się zastanawiać czy jak stanę to tym razem odpalę czy nie. Zrozumcie mam problem z odpaleniem. Jedyną zależność jaką udało mi się zaobserwować to właśnie ten stan paliwa. Po zmianie pompki (problem opisany w innym temacie) temat wrócił. Boję się że uszkodzenie jest poważniejsze niż to się może wydawać i nie chcę doprowadzić do sytuacji kiedy usterka unieruchomi mi auto. Poczytaj mój temat o bezpieczniku. Zbagatelizowałem syczenie ze zbiornika przez co wymieniłem kilkanaście bezpieczników i dwie pompy. Napsułem sobie nerwów i straciłem mnóstwo czasu i pieniędzy. Jak pytałem mechanika o ten objaw to mnie wyśmiał. Sprawę trochę ratuje gaz ale wożenie ze sobą 40l. paliwa to chyba lekka przesada zwłaszcza, że w ziemie staram się więcej jeździć na benzynie.

Filip wrote:

Re: Problem z odpaleniem przy niskim stnie paliwa w zbiorniku - Audi A4
Dziś 18:03:53

bez sensu, nikt ci nie każe co pięć minut tankować tylko raz na jakiś czas zatankować pełny bak. W pierwszym poście  napisałeś, że auto nie chce zapalić jak w baku jest "mniej niż rezerwa", a to dość ogólnikowe stwierdzenie, bo mniej niż rezerwa to też opary. Teraz piszesz, że jak się rezerwa zapali...
Dodatkowo ta rezerwa jest często bardzo niewiarygodna i znam przypadki, że rezerwa zaczęła się świecić i po kilku km auto stanęło. Nie bardzo rozumiem Twoich eksperymentów, dla mnie to sam sobie wymyślasz problemy. Sprawa jest prosta - nie dopuszczaj, żeby w baku było mało paliwa.

Wiesz nie pomyślałem, że można tak to odczytać. Chodziło mi o to, że jak strzałka dochodzi do czerwonego pola. Poniżej rezerwy rozumiem kiedy dojdzie od punktu kiedy rezerwa się zapala. Dla ciebie to wymyślanie problemów a dla mnie to zmniejszanie pojemności zbiornika. O ile pamiętam to pojemność zbiornika to 62l. u mnie już jest jakieś 55l czyli 100 km mniejszy zasięg na jednym baku- to jest akurat szczegół. Rezerwa jest ustawiona prawidłowo bo moje eksperymenty m.in. służyły ustaleniu tej kwestii. Ponadto w trasie nigdy nie wiem czy odpali i muszę wozić kanister z benzyną. Częściej tankować to znaczy nie dopuszczać do sytuacji kiedy kiedy poziom paliwa spada poniżej czyli w granicach 15l. tym optymistycznym akcentem zmniejsza mi się bak do 47l.

Wiecie ciężko jest co pięć minut tankować a paliwo ma to do siebie, że ubywa z baku. Pompa cały czas zanurzone jest w paliwie więc o spaleniu pompy nie ma mowy. Sprawdzałem i taką ewentualność. Przeczytajcie dokładnie o co chodzi. Nigdzie nie napisałem, że jeżdżę na oparach. Zapalająca się rezerwa to jest norma i w żadnej instrukcji nie jest napisane, że widząc rezerwę niezwłocznie musisz zgasić samochód. W zależności od modelu na rezerwie możesz przejechać 60, 70, 80 km a zdarzają się przypadki że nawet ponad 100. A co w przypadku aut zasilanych gazem ? Nie napisałem nigdzie również, że auto ma problem z paleniem w zimie ale że ma problemy z zapalaniem gdy jest zimne tzn temperatura silnika jest zbliżona do temperatury otoczenia. Jeśli w zimie mam pół zbiornika (w zimie staram się tyle trzymać) to odpala bez problemu nawet przy -20 stopniach, w czerwcu czy lipcu jak na dworze jest +25 a w baku jest w granicach rezerwy to z odpaleniem jest problem. Żeby było jasne mówiąc poniżej rezerwy mam na myśli sytuację kiedy wskazówka sięga czerwonego pola (wtedy nawet nie zapala się kontrolka rezerwy więc trochę paliwa jeszcze w baku jest). Przy okazji innych napraw przeczyściłem dokładnie zbiornik więc nie ma mowy o zapychaniu syfem czy złym paliwie. Dziwnym jest fakt, że jak samochód już odpali to jeździ nawet do wyczerpania całkowicie paliwa. Z ciekawości przeprowadziłem teki eksperyment. Auto miało problem z odpaleniem, jak załapało postanowiłem wyjechać paliwo do końca. Wziąłem w bagażnik kanister 15l. i pojechałem po 86 km auto zaczęło szarpać, stanąłem więc i poczekałem aż do zgaśnięcia. Szybko zajrzałem do zbiornika i okazało się, że faktycznie nie ma paliwa (1-2mm warstewka na dnie). Zalałem 15l. i od pierwszego strzału samochód odpalił. Potem powtórzyłem eksperyment ale tym razem zalałem 5l. samochód odpalił bez problemu. Po przyjeździe do domu odstawiłem samochód wyssałem paliwo ze zbiornika do czysta odczekałem chwilę i zalałem coś koło 6-6.5l i samochód miał duże problemy z odpaleniem. Po dolaniu kolejnego litra odpali z pierwszego.

Mam dość ciekawy problem. Samochód kiedy jest zimny nie chce odpalić jeśli w zbiorniku jest mniej niż rezerwa. Na ciepłym pali bez problemu. Początkowo myślałem, że problem może wynikać z faktu, że paliwo cofa się do zbiornika ale nawet jak postoi i jest ciepło to odpala z pierwszego. Wykluczyłem również ogólne problemy z paleniem. Wystarczy, że ma np 1/4 zbiornika i odpala bez zająknięcia nawet w największe mrozy. Co może być przyczyną ?

Jan-21-2013 16:07:44
Category: Forum
Forum: AUDI

Problem rozwiązany (tak mi się wydaje). Wczoraj wyczytałem na innym forum o czymś takim jak pochłaniacz par paliwa. Objawem jego "uszkodzenia" jest syczenie z baku (m. in. ten objaw skłonił mnie do wymiany pompki) oraz przepalanie bezpiecznika. Wczoraj dołączyłem kostkę i przetestowałem. Dziś ta "naprawa" przeszła test bojowy i pierwszy raz od wielu dni nie spali się bezpiecznik a trzeba sobie jasno powiedzieć, iż mocno pracowałem aby się tak stało.

Jan-20-2013 17:34:51
Category: Forum
Forum: AUDI

Większy bezpieczni absolutnie nie wchodzi w grę. Nie wolno takich rzeczy robić (szczególnie w układzie zasilania paliwem) bo można zrobić z samochodu duży granat. Pompę wymieniłem dwukrotnie ponieważ za pierwszym razem zaczęła wydawać dziwne odgłosy (auto jeździ na gazie). Po jej zamontowaniu i zrobieniu kilkunastu kilometrów przestała podawać paliwo więc uznałem, że pompa padła i kupiłem drugą w efekcie ma w domu 3 sprawne pompy. Zmieniając ja doszedłem do wniosku, że nie jest to wina pompy. Sprawdziłem i oczyściłem dokładnie układ a problem nadal występuje. Gdy kupiłem auto w baku była benzyna bardzo złej jakości (nawet dwusuw nie radził sobie z jej przepaleniem), wtedy do wymiany poszły wszystkie możliwe filtry i w miarę możliwości przeczyściłem układ. Przez kilka miesięcy było ok a teraz nie mogę się ruszyć w dalszą trasę.

Jan-20-2013 13:40:19
Category: Forum
Forum: AUDI

Siemka. W moim A4 ciągle przepala się bezpiecznik od pompy paliwa (tej zanurzonej w baku). Wymieniłem już dwukrotnie pompę, sprawdziłem wszystkie przewody i nic. Problem pojawia się przy zapalaniu silnika. Generalnie jest tak, że jak już odpalę i jadę to nic się nie dzieje. Wymieniłem już kilkanaście bezpieczników. Podpiąłem maszynę do kompa i nic nie wyszło. Macie pomysł co może być problemem.

  • Index
  • » Users
  • » Artur
  • » Profile

Board Info

Board Stats
 
Total Topics:
955
Total Polls:
0
Total Posts:
6105
User Info
 
Total Users:
559
Newest User:
Shakal85
Members Online:
0
Guests Online:
8

Online: 
There are no members online

Najnowsze

forum motoryzacyjne avatar
Autko niby fajnie wyposażone, nowocześnie. I...
in MINI
Oct-19-2018 23:29:44
forum motoryzacyjne avatar
Tak, na Allegro sprawdziłem cenę, faktycznie...
in DAEWOO
Oct-19-2018 23:27:14
forum motoryzacyjne avatar
Nie zmierzam się tu z nikim wykłócać na siłę,...
in HYUNDAI
Oct-19-2018 23:23:03
forum motoryzacyjne avatar
Nie zamierzam się tu z nikim wykłócać na siłę,...
in HYUNDAI
Oct-19-2018 23:22:59
forum motoryzacyjne avatar
Wziąłbym też pod uwagę Mazdę, te autka na...
in Ogólne
Oct-19-2018 23:14:32

Najnowsze wydarzenia

Sorry, no events.
Go to top