You are here:Start>Forum>View the posts of Urbański

Forgot password? | Forgot username?
  • Index
  • » Users
  • » Urbański
  • » Profile

Posts

Posts

Feb-21-2013 23:01:09
Category: Forum

Ostatnio ten wynalazek zyskał drugie życie i wszyscy się nim strasznie jarają. Ja to tego typu auta słyszałem już kilkanaście lat temu więc nie jest to dla mnie nowość. Faktem jest, że dopiero dziś tego typu rozwiązania są w stanie trafić do aut wielkości Fiata Punto czy Forda Fiesty nie zmienia to jednak faktu, że wynalazek jest tak starty jak sama motoryzacja.
Zapraszam do dyskusji !!!

Feb-18-2013 21:45:05
Category: Forum
Forum: OPEL

Mnie to zawsze zastanawiało jak można strać się z książką serwisową czy fakturami ale nie sprawdzić stanu samochodu. Nawet tak na zdrowy rozum to przecież faktury czy książka to przeszłość a stan faktyczny to teraźniejszość i przyszłość. Można zrobić generalkę i przez 2 dni zajechać samochód nie przestrzegając np. zasad docierania albo urwać pół zawieszenia najeżdżając za szybko na krawężnik. A wracając do meritum to ja nigdy o czymś takim jak zapisywanie w VIN kraju pochodzenia nie słyszałem. VIN to informacje o aucie i to takie informacje które nie mogą się zmienić.

Feb-18-2013 21:38:29
Category: Forum
Forum: FIAT

Takie modyfikacje w najlepszym razie kończą się urwaniem jakiejś części zawieszenia. Najczęściej jednak kończą się w rowie lub na drzewie. Producent przewidział, że w takim a takim samochodzie ma być takie a takie zawieszenie i kropka. Można kombinować z innymi sprężynami czy amortyzatorami ale diametralnej zmiany raczej bym się nie spodziewał.

Feb-09-2013 21:59:30
Category: Forum
Forum: OPEL

Ja bym zaczął od wyważenia kół i sprawdzenia stanu ogumienia. Jeśli diagnosta nic nie znalazł to znaczy, że albo źle szukał albo wina leży po stronie elementu który nie był sprawdzany. Gabaryt faktycznie mogą mieć wpływ na prowadzenie auta ale nie sądzę aby w tym przypadku tak było. Objawy o których piszesz może powodować zła zbieżność lub uszkodzenie zawieszenia. Niektóre auta pomimo idealnego stanu technicznego wykazują tendencję do "dziwnego" zachowania na drodze ale w głównej mierze spowodowane jest to złym stanem nawierzchni. Zdarza się tak, że źle dobrany rozmiar felgi lub opony będzie dawał wrażenie nerwowej reakcji ze strony układu kierowniczego.

Feb-04-2013 19:04:02
Category: Forum
Forum: RENAULT

Z tym sprawdzaniem i bezpieczeństwem to ja bym taki pewny nie był. Nie sądzę aby ktokolwiek sprawdzał jak zachowuje się taka opona w koleinach czy na dołach których jest u nas pełno. Tak jak pisałem to jest system awaryjny (koło w bagażniku o czymś chyba świadczy) i tak go trzeba postrzegać. Z moich doświadczeń wynika, że opony tego typu mają dziwną dla mnie tendencje uszkodzeń. Wybrzuszenie które pojawia się na barku prawie nowej opony raczej nie pozostawia wątpliwości co do jakości produktu a nie jest to jedyny problem który znam w przypadku tych opon.

Feb-04-2013 16:47:27
Category: Forum
Forum: RENAULT

Ja nieszczególnie widzę zalety tego rozwiązania. Nie mówi się o tym wiele ale nawet w przypadku skorzystania z systemu RunFlat producent nie zaleca naprawy takie opony a jej wymianę. W tym przypadku pewnie jest podobnie ale nikt o tym głośno nie powie. Zresztą nawet sama Renówka się zabezpieczyła i w bagażniku jest pełnowymiarowe koło zapasowe. Ja osobiście nie odważyłbym się jechać 80km/h przez 200 km mając świadomość, że nie mam powietrza w kole.

Feb-04-2013 14:04:05
Category: Forum
Forum: RENAULT

Witam.
To co napiszę ma charakter wyłącznie informacyjny. Być może komuś się taka informacja przyda i będzie mógł podjąć świadomy wybór. Nie mam na celu komukolwiek, czegokolwiek odradzać czy doradzać chcę tylko poinformować co to jest za system, jakie ma wady i zalety. Do podjęcia tego kroku skłoniła mnie historia człowieka który zakupił auto wyposażone w ten właśnie system. Obecnie samochód stoi unieruchomiony w sumie bzdurną usterką. Czym jest PAX: w dużym skrócie jest to koło (felga+opona+czujniki) stworzone przez firmę Michelin. W Polsce tego typu koła najczęściej można spotkać w Renault Scenic jednak były one stosowane również w innych samochodach. Koncepcja była prosta: stworzyć oponę odporną na utratę ciśnienia.  Michelin wpadło na pomysł aby w przeciwieństwie do opon typu RunFlat modyfikacji poddać nie tylko samą oponę ale również felgę. Wtedy właśnie powstał PAX. Składa się on ze odpowiednio przygotowanej opony oraz felgi ze specjalnym elastycznym kołnierzem umieszczonym centralnie. System ten pozwala na przejechanie 200km z prędkością nie przekraczającą 80km/h nawet przy całkowitej utracie ciśnienia w oponach. Zdarza się nawet, iż kierowca nie jest do końca świadom utraty ciśnienia. W tym celu samochody zostały zaopatrzone w kontrolki ostrzegawcze sprzężone z czujnikami ciśnienia umieszczonymi w kolach samochodu. Tyle teoria. W praktyce jednak nie jest już tak różowo. O ile sam system to moim zdaniem genialny wynalazek (miałem okazje jeździć samochodem wyposażonym właśnie w PAX) o tyle jego eksploatacja w naszym dziwnym kraju nie jest już taka prosta. Główny problem to ceny. Opona tego typu to wydatek około 800 zł za sztukę, ponadto jest ona ciężko dostępna i mało która firma chce ją sprowadzić. W znakomitej większości przypadków firmy ściągają te opony od producenta a to niestety trwa i kosztuje. Druga sprawa to czujniki. Niestety dość łatwo jest uszkodzić ten czujnik. Koszt nowego to około 200 zł. Nie wiem jak wygląda kwestia używanych ponieważ czujniki są kodowane. Wystarczy źle założyć koła (np. zamienić stronami lub tył z przodem) i na desce rozdzielczej zapala się piękna żółta lub czerwona kontrolka ewentualnie wyświetlany jest inny komunikat (w zależności od modelu i wyposażenia) sygnalizując tym samym błąd. Na domiar złego nie każdy wulkanizator może i umie zdjąć taką oponę z felgi (powinno się stosować specjalne urządzenia służące właśnie do demontażu PAXów). Niestety taka usługa jest znacznie droższa od zwykłej wymiany opony. Najwyższa cena o jakiej słyszałem za taki demontaż to 100 zł za szt. Wisienka na torcie jest fakt, że na felgę dostosowaną do PAXów nie można  włożyć zwykłej opony a opona PAX nie może być zamontowana na zwykłej feldze. 
Wielu handlarzy niestety nie informuje o tych faktach i potem jest płacz. Mam nadzieje, że to co napisałem przyda się komuś.

Feb-01-2013 19:51:11
Category: Forum
Forum: HYUNDAI

W przypadku opon bardzo dużo zależy od ich budowy i mieszanki z jakiej zostały wykonane. O ile wierzyć "ekspertom" to mieszankę można dobrać tak, żeby zarówno w zimie jak i w lecie trzymała swoje parametry. Niestety, żadne testy tego nie potwierdzają. Z kształtem bieżnika jest już nieco gorzej. Według sceptyków sezonowej zmiany opon jest to spisek producentów i koncernów mający na celu dojenie kierowców. W praktyce wygląda to tak, że faktycznie opona całoroczna/wielosezonowa ma tendencję do zachowań optymalnych. Nie jest to dobry trend gdyż opona powinna "dążyć" właśnie do zachowań skrajnych: tzn. maksymalizowanie przyczepności; ilości odprowadzanej wody, minimalizowanie zużycia a wszystkie te cechy powinny występować łącznie. Zaprojektowanie opony, która spełniła by te wymagania jest bardzo trudne i praktycznie nieopłacalne. W testach porównawczych opony całoroczne wygrywały z kilku letnimi oponami letnimi ale w konfrontacji z zimowymi wypadały raczej słabo. Moja rada to zakup opon sezonowych. Nie koniecznie muszą to być opony z górnej półki ważne, żeby były nowe.

Jan-31-2013 21:47:27
Category: Forum
Forum: SEAT

Ja proponowałbym przejechać się i podjąć decyzję w własnym zakresie. Z doświadczenia wiem, że wybór auta rodzinnego to bodajże największy z możliwych dylematów. Jeśli kupujesz sportowe auto to wystarczy zerknąć na osiągi i popytać właścicieli o to jak się prowadzi i już masz gotową odpowiedź. Auto miejskie to wiadomo- raporty spalania. Auto terenowe- sprawność napędów i usterkowość. W przypadku aut rodzinnych jest wiele subtelności. Dla jednego komfort to pewne prowadzenie w zakrętach dla kogo innego dobre wybieranie nierówności. Nawet tak głupi parametr jak pojemność bagażnika w przypadku auta rodzinnego jest ciężko mierzalny. Np w Audi A4 jest bardzo duży bagażnik ale wsadzenie tam wózka dziecięcego czy wysokiej torby to koszmar. Scenic ma bagażnik o wiele mniejszy ale załadowanie tych samych rzeczy jest o wiele łatwiejsze. Jeśli chodzi o wybór między tymi dwoma modelami to ja mam bardzo duży sentyment od Citroenów nie mniej jednak wybrałbym Seata.

Jan-19-2013 20:24:40
Category: Forum
Forum: MAZDA

Felgi dobiera się według specyfikacji a nie według rozmiaru. Teraz pytanie czy jest to samochód produkowany od 1998 czy do 1998, czy jest 4 czy 5 otworów, jaki jest silnik itp. Na podstawie tych danych sprawdzamy specyfikację i mamy pełną oraz rzetelną informację. Mając wyłącznie dane z powyższego postu ciężko jest powiedzieć cokolwiek. Przy 4 śrubach może to być 17" a przy 5 nawet 19".  Ponadto nie każda felga będzie miała specyfikację do tego auta więc wielkość to jeszcze nie wszystko. Jeśli zależy Ci na rozmiarze to pewnie i 20" dało by rade dobrać z tym, że byłby to samochód pokazowy.

  • Index
  • » Users
  • » Urbański
  • » Profile

Board Info

Board Stats
 
Total Topics:
955
Total Polls:
0
Total Posts:
6105
User Info
 
Total Users:
559
Newest User:
Shakal85
Members Online:
0
Guests Online:
15

Online: 
There are no members online

Najnowsze

forum motoryzacyjne avatar
Autko niby fajnie wyposażone, nowocześnie. I...
in MINI
Oct-19-2018 23:29:44
forum motoryzacyjne avatar
Tak, na Allegro sprawdziłem cenę, faktycznie...
in DAEWOO
Oct-19-2018 23:27:14
forum motoryzacyjne avatar
Nie zmierzam się tu z nikim wykłócać na siłę,...
in HYUNDAI
Oct-19-2018 23:23:03
forum motoryzacyjne avatar
Nie zamierzam się tu z nikim wykłócać na siłę,...
in HYUNDAI
Oct-19-2018 23:22:59
forum motoryzacyjne avatar
Wziąłbym też pod uwagę Mazdę, te autka na...
in Ogólne
Oct-19-2018 23:14:32

Najnowsze wydarzenia

Sorry, no events.
Go to top