You are here:Start>Forum>View the posts of seba4x4

Forgot password? | Forgot username?
  • Index
  • » Users
  • » seba4x4
  • » Profile

Posts

Posts

Jan-14-2014 16:24:18
Category: Forum
Forum: KIA

sikora wrote:

problemy z osprzętem silnika

Hmmm, 5 lat i nic nie klękło...... w tym czasie w Nissanie D 22 klękła turbina, w Vitarze rozrusznik, w Patrolu alternator, w Lagunie cewki, w Astrze rozrusznik...... Tragedia z tą Kijanką nowyt/winking Nawiasem mówiąc użytkuję Kijankę również w pracy w lesie, są dni, kiedy odpalana jest po 30-50 razy......

sikora wrote:

Zawieszenie tez nie należy do najmocniejszych

Hmmmm, wymiana pierwszego wahacza górnego po blisko 170 tkm, drugiego po 211 tkm i prawego tylnego po 164 tkm nie należy do kłopotliwych. Nie została jeszcze wymieniona ani jedna końcówka drążka kierowniczego, przegub itp, normalnie porażka biorąc pod uwagę wiele kilometrów przejechanych po lesie nowyt/winking

Bartek wrote:

Widać to w następnych generacjach, że poszła w stronę  aut rekreacyjnych a nie terenówek.

Wskaż mi proszę uto 4x4, które nie zmierza w "ciemną stronę mocy"........

Marks wrote:

Nie wiem dlaczego ten model utożsamiany jest wlaśnie z terenowką.

Może dlatego, że ma ramę, klasyczny układ napędu 4x4 z reduktorem?

Marks wrote:

bo mam niedaleko siebie salon KIA i zarazem serwis, więc troche tych modeli na serwis przyjeżdża.

Jak kupisz auto z 7 letnią gwarancją, to jeżdżenie na serwis będzie przyjemnością. Dobrze, że nie zaznaczyłeś "na naprawy"... nowyt/winking

Jan-13-2014 11:19:17
Category: Forum
Forum: KIA

Oto moja opinia, użytkuję Sportage z 1998 r, 2,0 DOHC:
Kia Sportage I zawitała na początku do naszych lasów w latach 1998-2001. Użytkownicy podzielili się na jej zwolenników i przeciwników, jak jest naprawdę, czy można jednoznacznie odpowiedzieć? Kia Sportage pojawiła się na rynku w 1992 roku jako nieduże auto 4x4 zbudowane w oparciu o płytę podłogową minibusa Mazdy Bongo. Od Mazdy pochodzą również silniki, na początku oferowano dwa benzynowe (2,0 i 2,0 16V) i jeden archaiczny diesel (2,2D) w 1996 roku zmieniony na 2,0 TD. Kia Sportage w momencie podjęcia produkcji była pojazdem rekreacyjno-terenowym opartym na ramie z dołączanym „na sztywno” napędem przednich kół, dwustopniowym reduktorem obrotów i blokadą międzyosiową oraz często spotykanym LSD (częściowo samoblokujący mechanizm różnicowy) w tylnym moście. Takie podejście do tematu stawiało Kia Sportage w gronie aut terenowych z prawdziwego zdarzenia. Sylwetka Kia Sportage jest spokojna i ponadczasowa. Choć linia nadwozia się już zestarzała, jeszcze nie razi wyglądem.Kia Sportage I produkowana była do 1998 roku. W 1999 r. auto uległo drobnym zmianom. Zmieniono szczegóły nadwozia ( przedni gril, lampy, kokpit auta i zegary deski rozdzielczej oraz dokonano kilku drobnych zmian w zawieszeniu i układzie jezdnym auta). Ciekawostką jest to, że Kia Sportage w latach 1995-1998 produkowana była w Niemczech w zakładach Karmanna. Plotka głosi, że auta ze znaczkiem Karmanna należą do najmniej awaryjnych…. W tej wersji nadwozia Kia Sportage była produkowana do 2004 r. Auto jest stosunkowo lekkie – 1420~1470 kg. Rzadko spotkać można na naszym rynku wersję dwudrzwiową z miękkim dachem. Wnętrze auta nie zachwyca stylistyką, z drugiej strony nie poddało się próbie czasu. Kokpit nie jest porywający, a materiały wykończeniowe średniej klasy. W środku jest natomiast stosunkowo wygodnie i przestronnie. Walory auta podnosi także dostępne bogate wyposażenie, AIR BAG, klimatyzacja, ABS, centralny zamek, elektrycznie regulowane lusterka i szyby. Także bagażnik jest sporych rozmiarów w porównaniu z konkurencją z tamtych lat, a dzielone oparcie tylnej kanapy (50:50) umożliwia jeszcze powiększenie powierzchni załadunkowej. Koło zapasowe zostało umieszczone na zewnątrz, na specjalnym stelażu. Rozmieszczenie przełączników nie jest intuicyjne, ponadto część z nich jest zasłaniana przez koło kierownicy. Funkcjonalność nawiewu jest skromnie mówiąc dyskusyjna…. Auto ma problemy z przewietrzaniem wnętrza i parowaniem przednich szyb, problem ten częściowo usunięto po modernizacji w 1999 r. Wyciszenie kabiny jest skuteczne, dopiero przy prędkościach powyżej dopuszczanych przez Kodeks Drogowy auto staje się głośne. Silniki benzynowe mimo niezłych osiągów na papierze w praktyce do sprawnego (szybkiego) poruszania się muszą mieć wykorzystane wysokie obroty. Do spokojnej, codziennej jazdy na oponach o fabrycznym rozmiarze wystarczają w zupełności, jednak przy wyprzedzaniu na trasie należy redukować bieg, by sprawnie wykonać manewr. Ekonomia silników benzynowych nie należy do ich zalet….. Bez problemu przekraczamy prób 10-12 l/100 km w jeździe mieszanej, pomocna jest instalacja LPG, należy jednak pamiętać, że Sportage nie znosi półśrodków i należy inwestować w instalację sekwencyjną dobrej marki. Silnik diesla (2,0 TD) jest mniej dynamiczny, potrafi jednak odwdzięczyć się umiarkowanym spalaniem (8-10 l/100 km) i stosunkowo bezstresową eksploatacją. Do skrzyni biegów trudno mieć zastrzeżenia, skrzynia redukcyjna jest przydatna w cięższych warunkach drogowych, gdyż pozwala oszczędzić sprzęgło podatne na przypalenie tarczy. Mówiąc o przednim napędzie trudno nie wspomnieć o przednich sprzęgiełkach. W Sportage stosowano kilka rodzajów sprzęgiełek przedniego napędu: oryginalne manualne, automatyczne pneumatyczne i automatyczne mechaniczne. Wszystkie fabryczne sprzęgiełka automatyczne są podzespołami awaryjnymi, kończącymi swe działanie już przy przebiegu 100-120 tys km. Na szczęście można je wymienić (koszt około 550-600 zł) na stosunkowo niezawodne sprzęgiełka manualne. Problematycznym jest także łożysko igiełkowe prowadzące półoś napędową w piaście – nie jest ono zbyt trwałe, w moim egzemplarzu wytrzymały około 178 tys km.Fabryczne sprężyny i amortyzatory wystarczają do normalnego użytkowania, jednak w terenie daje się wyczuć zbyt miękka praca przodu. Pomaga wymiana amortyzatorów na mocniejsze. Zawieszenie tylne daje o sobie znać w wypadku założenia butli instalacji LPG po którejś ze stron bagażnika, z czasem sprężyna umieszczona pod butlą odmawia współpracy. Niezależnie od wersji (z lub bez ABS) nie powalają skutecznością, lecż całkowicie wystarczają do normalnego użytkowania. Klocki i szczęki potrafią wytrzymać całkiem słuszne przebiegi bez specjalnego zużycia.Wady:
- stosunkowo duże zużycie paliwa silników benzynowych,
- blachy nadwozia i fragmenty ramy podatne na korozję,
- trudno dostępne niektóre części,
- oryginalne sprzęgiełka przedniego napędu,
- słaby nawiew i parujące szyby,
- pojawiające się problemy z elektronicznym osprzętem silnika.
Zalety:
- stosunkowo dobre właściwości terenowe,
- „prawdziwy” napęd 4x4
- obszerne wnętrze,
- bogate wyposażenie seryjne,
- benzynowy silnik z bezkolizyjnym rozrządem
- niska cena w porównaniu z konkurencją.
Moją Kia Sportage 2,0 DOHC z roku 1998 w wersji Karmann nabyłem w 01. 2009 r z przebiegiem 98 tys km. Ciekawostką jest to, że chciałem dokładnie ten samochód kupić kilka miesięcy wcześniej na z ogłoszenia na e-bay….. Auto stało w Hamburgu i niestety spóźniłem się z decyzją zakupu….. Po kilku miesiącach szukając Kijanki trafiłem na dokładnie to samo auto w Grudziądzu, Kijanka miała już zamontowaną instalację gazową i zakonserwowane podwozie. Moja przygoda z niż rozpoczęła się na licznikowym przebiegu 98,2 tys. km: później było tak:
100 tkm – wymiana rozrządu, filtrów, olejów itp. (650 zł)
111 tkm - krzyżak przedniego wału (100 zł)
115 tkm – oleje i filtry (200 zł)
120 tkm - awarii uległy sprzęgiełka przedniego napędu (550 zł)
121 tkm – dwie nowe opony letnie (400 zł)
123 tkm - pękła sprężyna tylnego zawieszenia, do wymiany zakwalifikowała się tuleja tylnego drążka poprzecznego. (380 zł)
130 tkm - oleje i filtry (200 zł)
142 tkm – komplet zimowek i felgi aluminiowe („dobre” używki) (550 zł)
145 tkm - oleje i filtry (200 zł)
158 tkm - wymienione zostały przednie klocki hamulcowe (80 zł)
160 tkm - oleje i filtry (200 zł)
161 tkm – regulacja LPG i wymian filtra LPG (100 zł)
162 tkm – dwie nowe opony letnie (440 zł)
164 tkm - tylny prawy wahacz (180 zł)
168 tkm - wymieniłem cztery amortyzatory, łożyska przednich kół, końcowy tłumik, łożyska igiełkowe przedniej piasty i przednie stabilizatory (1500 zł).
170 tkm - listwa/rozdzielacz LPG (270 zł)
175 tkm - oleje i filtry (200 zł)
180 tkm - pękła tylna sprężyna, założyłem te, które zostały mi po Oplu
181 tkm - przetarł sie przewód wspomagania - zaspawałem
183 tkm - siadło ako, dostałem w prezencie nowego Jenoxa nowyt/winking
185 tkm – dwie opony letnie (420 zł)
190 tkm – wymiana tylnych hamulców (400 zł)
190 tkm - oleje i filtry (200 zł)
191 tkm – umarły tylne amorki, kupione nowe KYB (280 zł)
193 tkm – przedni prawy górny wahacz i krzyżak przedniego wału (200 zł)
199 tkm – ze względu na zbyt późno wymieniony wahacz umarło jedno sprzęgiełko AVM, nabyłem dwa sprzęgi WARN z USA (600 zł)
200 tkm – kompletny rozrząd, świece, uszczelka klawiatury, oleje i filtry (600 zł)
Tyle z konkretów, ponadto wymieniono kilka żarówek na łączną kwotę około 100 zł, dokonano 5 przeglądów technicznych o wartości około 900 zł. Od zmiany do zmiany auto nie wymagało dolewek oleju, co roku kontrolowałem jakość płynu chłodniczego, dolałem jakiś 1 litr koncentratu o wartości około 30 zł. Przy okazji zmiany okładzin i klocków praktycznie wymieniano płyn hamulcowy. Płynu do spryskiwaczy nie będę liczył nowyt/winking Po powrocie Kijanki z lasu do „normalnego” użytkowania jej mycie i pranie kosztowało około 200 zł. Na dystansie 105 tkm auto zużyło 12000 l LPG i około 400 l PB 95, co przy średniej cenie benzyny z tego okresu wynoszącej 5,05 zł/l i LPG po 2,40 zł/l daje nam koszt paliwa wynoszący około 30820 zł, w przeliczeniu na 100 km koszt paliwa to 29,35 zł. Łączny koszt przeglądów, napraw i bieżącej obsługi wyniósł łącznie 9930 zł. Tak więc koszt paliwa, obsługi przeglądów to 40750 zł, czyli 1 km kosztował 0,3880 zł….. Po doliczeniu ubezpieczenia OC (1750 zł) koszt jednego kilometra wzrasta do 0,4047 zł. W momencie zakupu dałem za Kijankę 12400 zł, obecnie miałem kupca za 6500 zł, tak więc utrata wartości to około 6000 zł. Po doliczeniu utraty wartości koszt użytkowania Kijanki wyniósł około 48500 zł, jeden kilometr kosztował 0,4619 zł nowyt/winking
Kijanka obecnie ma 206 tkm przebiegu i czeka na konserwację podwozia oraz zabezpieczenie antykorozyjne 2 miejsc naruszonych przeze mnie i mojego syna. Zużycie oleju nadal nie wymusza dolewania go między zmianami. Cały czas używam oleju GM Motor Oil 10 w 40. Auto w 99% prowadzone było przez moją żonę i mnie, sporadycznie jeździły dzieci. Nadal pali bez problemu, jedzie i hamuje nowyt/winking Czasami zapali się na ułamek sekundy Check Engine, lecz wystąpiło to razem może z 10 razy. Do wad konsekwentnie będę zaliczał wydajność przewietrzania i nagrzewania wnętrza (wersja bez Klimy), do zalet zaliczę bezawaryjność i w miarę wygodne przemieszczanie się, pomaga w tym letni zestaw kół z większym odsadzeniem ( po 25 mm na stronę).Nie widzę potrzeby zmiany auta, będzie nam dzielnie służyć przez następne kilka lat nowyt/winking

  • Index
  • » Users
  • » seba4x4
  • » Profile

Board Info

Board Stats
 
Total Topics:
955
Total Polls:
0
Total Posts:
6105
User Info
 
Total Users:
559
Newest User:
Shakal85
Members Online:
0
Guests Online:
8

Online: 
There are no members online

Najnowsze

forum motoryzacyjne avatar
Autko niby fajnie wyposażone, nowocześnie. I...
in MINI
Oct-19-2018 23:29:44
forum motoryzacyjne avatar
Tak, na Allegro sprawdziłem cenę, faktycznie...
in DAEWOO
Oct-19-2018 23:27:14
forum motoryzacyjne avatar
Nie zmierzam się tu z nikim wykłócać na siłę,...
in HYUNDAI
Oct-19-2018 23:23:03
forum motoryzacyjne avatar
Nie zamierzam się tu z nikim wykłócać na siłę,...
in HYUNDAI
Oct-19-2018 23:22:59
forum motoryzacyjne avatar
Wziąłbym też pod uwagę Mazdę, te autka na...
in Ogólne
Oct-19-2018 23:14:32

Najnowsze wydarzenia

Sorry, no events.
Go to top