You are here:Start>Forum>Forum>FIAT>FIAT Doblo - recenzja

Forgot password? | Forgot username?

FIAT Doblo - recenzja

FIAT Doblo - recenzja

Siema. Podzielę się z wami moją opinią na temat tego samochodu dostawczego.
W firmie w której pracuje zakupiono dwa nowiutkie Fiaty Doblo. Jeden z nich przypadł mi i z wielką ulgą pożegnałem mojego wysłużonego Opla Combo. Obecnie samochód ma przejechane 2000km, może i nie wiele, ale już mogę dużo napisać o wygodzie użytkowania.

Może na początek plusy.
-Ogromna przestrzeń załadunkowa
-Łatwy załadunek i wyładunek dzięki płaskiemu progowi, który nie ma jakichś wystających i przeszkadzających elementów
-Dobrze się prowadzi i trzyma drogi
-Świetne szerokokątne lusterka
-Duże możliwości regulacji fotela i kolumny kierownicy

A teraz minusy:
-Zbyt śliska podłoga w przestrzeni ładunkowej. Może to się wydawać banałem ale tak nie jest. Kiedy samochód nie jest w pełni załadowany i nie ma jak unieruchomić ładunku to tragedia. Przy jakimkolwiek skręcie, hamowaniu, przyśpieszaniu wszystko jeździ za plecami jak chce. I nie mówię tu o jakichś ostrych manewrach ale o normalnej jeździe. Dobrze gdy podłoga ma pewien poślizg bo łatwiej jest załadować i wyładować ale co za dużo to nie zdrowo. W tym modelu poszło to jednak w złą stronę.

-Niezbyt pomyślane uchwyty na napoje. W samochodzie są dwa. Jeden pomiędzy lewarkiem skrzyni biegów a dźwignią ręcznego. Otwór jest półotwarty w stronę kierowcy i bardzo płytki. I tak otwór jest za płytki by mocno trzymać jakikolwiek kubek, a po drugie kubek tam umiejscowiony można zrzucić nieuważnym ruchem ręki w stronę "ręcznego" lub przy zmianie biegu. Drugi otwór jest wciśnięty bardzo z tyłu na wysokości oparć foteli. Dosięgnięcie go jest bardzo niewygodne w czasie jazdy a nawet niebezpieczne gdyż trzeba odwrócić głowę aby go zlokalizować. Bardzo duuuży minus za te uchwyty.

-Tragiczna reakcja na wciśnięcie pedału "gazu". Z niewiadomych przyczyn, przy zmianie biegu, silnik zaczyna wchodzić na oborty dopiero po sekundzie a może i gorzej. Ze stoperem tego nie mierzyłem, ale jest to bardzo uciążliwe.

-Po 300km zepsuła się blokada pełnego otwarcia drzwi załadunkowych. Jak w każdym tego typu samochodzie, jest blokada która umożliwia otwarcie drzwi tylko do linii samochodu. Ma to zapobiegać przypadkowemu otwarciu drzwi poza obrys samochodu i zahaczeniu o jakiś obiekt obok lub przejeżdżający samochód. Jakie było moje zdziwienie gdy po 7 dniach użytkowania otwieram drzwi, blokada nie złapała i prawie uderzyłem o stojący obok samochód. Uratowały mnie 2cm. Po 3 tygodniach użytkowania blokada nie łapie już obu skrzydeł. I stało się to w obu NOWYCH samochodach. Śmieszne nie. Włoska solidność nowyt/cool  .

-System start-stop. System ten działa źle i więcej problemów niż pożytku z niego. Po wciśnięciu sprzęgła silnik startuje po 1s, a czasem startuje na dwa razy gdy za szybko chcemy ruszyć. Więc aby nie zdusić silnika należy odczekać 2s po wciśnięciu sprzęgła i dopiero wtedy ruszać. Po paru dniach po prostu go wyłączyłem i jest lepiej.

-Po przejechaniu 1000km awaria elektroniki silnika w obu nowych samochodach. Kolejny świetny wynik dla fiata. Po 1000 km zaświeciła się kontrolka sygnalizująca zapchany filtr DPF. To jeszcze było ok, ale później zaświeciła się kontrolka elektroniki silnika i samochód przestał przyśpieszać a silnik nie wchodził powyżej 2500RPM. Oba samochody wysłano do serwisu gdzie dokonano napraw. Gratulacje dla firmy FIAT  nowyt/winking

-Kieszenie boczne. Bardzo płytkie kieszenie boczne w których ciężko cokolwiek zmieścić.

I to tyle. A teraz podsumowanie. Czy jeśli ktoś dałby mi wybór, czy wybrałbym ten samochód? Zdecydowanie nie. Zbyt dużo drobnych ale przeszkadzających wad, problemy z silnikiem. Wcześniej użytkowałem Opla Combo i to była dopiero tragedia więc tego samochodu nie biorę pod uwagę. Opel często się psuł (był nieźle wysłużony) i firma musiała wynajmować samochody w zastępstwie Opla gdy był w naprawie. Miałem okazję przetestować wiele modeli i wybrałbym VW Caddy albo Forda Transit Connect. I to były modele gdzie naprawdę nie było się do czego przyczepić. Poniżej lista samochodów od mojego ulubionego którego testowałem do najgorszego.

Pozdrawiam.

1. VW Caddy
2. Forda Transit Connect
3. Nissan NV200
4. Renault Kangoo
5. Citroen Berlingo
6. Fiat Doblo

Edited by: User997 - Apr-25-2013 18:08:21

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.

Re: FIAT Doblo - recenzja

No to jakiś cholerny niefart z tymi Fiatami że aż tak się sypią już po 2000km. A dlaczego niby na pierwszym miejscu postawiłeś VW a nie Nissana?
Ja kiedyś tym Nissanem jeździłem i bardzo sobie chwaliłem.

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.

Re: FIAT Doblo - recenzja

Tak na dobrą sprawę to nie pamiętam, ale po prostu coś mi tam przeszkadzało.

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.

Re: FIAT Doblo - recenzja

Miałem okazję jeździć VW Caddy i podzielam twoją opinie, auto naprawdę dobrze zaprojektowane, wszystko jest tam gdzie powinno, a to nie często się zdarza. Ma wrażenie, że większość vanów projektuje się bardzo niedbale, a jak człowiek kilka godzin spędza za kółkiem to dostrzega wszystkie niedociągnięcia.

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.

Re: FIAT Doblo - recenzja

Mały update. Nie wiem co te fiaty mają z tymi filtrami DPF. Mniej więcej co tydzień wyskakuje komunikat o wymaganym czyszczeniu filtra DPF. Jeśli się ten komunikat zignoruje to po 50KM silnika przechodzi w tryb awaryjny, co oznacza niemożność zwiększenia obrotów powyżej 3000RPM i dość znaczny spadek mocy.

I teraz niespodzianka. Okazało się że czyszczenie filtru DPF można zrobić samodzielnie w paru prostych krokach, które prowadzą do tego że w zatrzymanym samochodzie silnik przez 8-10min będzie trzymał obroty na poziomie 2000RPM. Po tym czasie filtr jest już oczyszczony.

Ok niby spoko, ale dlaczego tak często? W ciągu tygodnia samochód pokonuje ok 180 km nowyt/smile czyli tyle co nic więc nie wiem skąd te problemy z filtrem. Być może powodem jest to że w mojej pracy dziennie robię te 30 km ale w tych km robię aż 150 przystanków. Czyli około 150 razy zatrzymuje samochód wyłączam silnik a po chwili znowu go odpalam. Więc może ten silnik nie lubi tego?

Ma ktoś może podobny problem?

Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.
There are 0 guests and 0 other users also viewing this topic

Board Info

Board Stats
 
Total Topics:
955
Total Polls:
0
Total Posts:
6105
User Info
 
Total Users:
559
Newest User:
Shakal85
Members Online:
0
Guests Online:
1

Online: 
There are no members online

Najnowsze

forum motoryzacyjne avatar
Autko niby fajnie wyposażone, nowocześnie. I...
in MINI
Oct-19-2018 23:29:44
forum motoryzacyjne avatar
Tak, na Allegro sprawdziłem cenę, faktycznie...
in DAEWOO
Oct-19-2018 23:27:14
forum motoryzacyjne avatar
Nie zmierzam się tu z nikim wykłócać na siłę,...
in HYUNDAI
Oct-19-2018 23:23:03
forum motoryzacyjne avatar
Nie zamierzam się tu z nikim wykłócać na siłę,...
in HYUNDAI
Oct-19-2018 23:22:59
forum motoryzacyjne avatar
Wziąłbym też pod uwagę Mazdę, te autka na...
in Ogólne
Oct-19-2018 23:14:32

Najnowsze wydarzenia

Sorry, no events.
Go to top