Problem z odpalaniem z rana
Problem z odpalaniem z rana
Witam wszystkich ! Jestem nowym na forum i świeżym użytkownikiem Ferozy. Problem polega na tym, że po remoncie silnika Fercia z rana odpala, lecz po sekundzie, dwóch gaśnie i muszę kręcić trochę i odczekać i po jakimś czasie odpali. Podczas próby uruchomienia na wymuszonym lpg odpala od razu. Jak już się rozgrzeje to problem z odpalaniem znika...do następnego ranka..:-P Kolega mechanik wśród innych różnych opinii domniema, że to kwestia czujnika temperatury silnika, który nie daje sygnału na komputer o uruchomieniu ssania....??? Proszę o wskazówki, uważam, że tutaj Koledzy będą kompetentni, bo z pewnością "przerabiali" podobne objawy . Z góry dziękuję !! Przepraszam, za może niezbyt fachowe określenia, ale jak wspomniałem jestem na obecną chwilę w kolorze Eko...:-(
Re: Problem z odpalaniem z rana
Bardzo możliwe, ze chodzi o czujnik temperatury, bo wygląd na to, że paliwa nie podaje na zimnym silniku lub podaje go za mało. W przypadku uszkodzenia czujnika temperatury pojawiają się właśnie problemy z odpaleniem auta, gdyż uproszczając- czujnik podaje złą temperaturę co przekłada się na nieodpowiednie sterowanie mieszanką i zapłonem. Czy auto zostało sprawdzone komputerem? Pokazało jakieś błędy? Mechanik powinien bez problemu sprawdzić czujnik za pomocą zwykłego omomierza. Rozumiem, że świece zostały wcześniej sprawdzone i są ok?
Napisałeś, że był robiony remont silnika, co konkretnie? Może warto byłoby zgłosić się do warsztatu, który robił ten remont??
Re: Problem z odpalaniem z rana
Należałoby też sprawdzić świece, przewody, filtr paliwa był wymieniany? bo i tu może być pies pogrzebany. Mechanik powinien też sprawdzić czy układ paliwowy nie jest zapowietrzony. Czujnik temperatury najlepiej sprawdzisz podłączając samochód pod kompa na zimnym silniku. Jak odczyt temperatury będzie inny niż w rzeczywistości to masz winowajcę.
Re: Problem z odpalaniem z rana
Dzięki Koledzy za zainteresowanie !! Kontaktowałem się z warsztatem i ten co montował silnik mówił, że gdzieś pod kolektorem był taki czujnik z zerwanym drucikiem i go lutował i może on nie funkcjonować poprawnie. Powiedział, że to zielony czujnik z jednym przewodem, ale nie mogę tego dostać, nawet nie wiej, jak to wygląda i o co fachowo pytać...."czujnik czego...???" Mechanik stwierdził, że jak przyniosę taki czujnik, to go wymieni. Sprawdzić nie mają w tym warsztacie możliwości. Na komputerze nie był sprawdzany, bo nie mają w mojej okolicy programu...? Jak macie gdzieś w okolicy Sochaczewa komputerowca, co to sprawdzi to podjadę...dalej też podjadę.
Re: Problem z odpalaniem z rana
Z tego co kojarzę to koło kolektora są dwa czujniki, jeden daje sygnał na zegar na desce rozdzielczej, a drugi na komputer i zapewne o ten drugi czujnik tu chodzi. Jest to czujnik temperatury chłodzenia/cieczy ale nie dam sobie głowy uciąć, że to fachowa nazwa.
Jeśli chodzi o komputerowca to nie mam info na ten temat i z tego co wiem to raczej kiepsko to wygląda. Znalazłem jednak taki warsztat, co się zajmuje autami terenowymi, min Ferozą. Może warto zadzwonić i powiedzieć jaki jest problem. Może coś więcej doradzą, albo pomogą fachowo określić czego potrzebujesz?
Dane i info warsztatu:
CENTRUM 4X4
51-427 Wrocław, ul. Ełcka 124, tel. 662 746746
e-mail: info@centrum4x4.net, www.centrum4x4.net
"Tradycje naszej firmy sięgają 1991 roku. Zajmujemy sie sprzedażą nowych i używanych części do samochodow terenowych oraz tunningiem i serwisem. Prowadzimy komis z samochodami terenowymi. Specjalizujemy sie w autach marki Suzuki Samurai, Suzuki Vitara, Isuzu Trooper, Nissan Patrol, Daihatsu Feroza. Pomagamy w wyszukiwaniu i zakupie samochodów terenowych w kraju i za granica. Zapewniamy pomoc drogową, organizujemy imprezy integracyjne (wynajem aut i quadów).
8% rabatu na usługi warsztatowe, 3% na pomoc drogową, 6% na organizację imprez off-road dla członków Klubu PolskiOffroad."