- Index
- » Users
- » Klaudiusz
- » Profile
Posts
Posts
Witaj.
Z tego co napisałeś jakoś nie mogę wywnioskować gdzie jest problem. Piszesz, że drugim autem bez ABS-u jeździ ci się lepiej, a to zapewne wynika z faktu, że jazda samochodem wyposażonym w ABS wymaga innej techniki hamowania. W przypadku zwykłego auta należy hamować pulsacyjnie, a z ABS musisz bardzo mocno wciskać hamulec, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Kiedy piszę "bardzo mocno", to mam na myśli sytuację, gdzie ze wszystkich swoich sił napierasz na hamulec! Najczęstszy błąd kierowców polega właśnie na tym, że hamują za słabo, albo pulsacyjnie z przyzwyczajenia co jest zupełnie bezsensu przy ABS-ie! Żeby ten system działał prawidłowo musisz hamować ze wszystkich sił aż do zatrzymania samochodu. ABS ma to do siebie, że na śliskiej nawierzchni będzie reagował i "odbijał pedał hamulca" już przy najmniejszym hamowaniu. To prawidłowe zachowanie. Pedał hamulca "odbija" czyli jest pchany w stronę przeciwną, niż tą, w którą wciskamy go nogą. Te jak to określiłeś "trzeszczenie" to także oznaka pracy ABS-u i najczęściej pojawia się przy ostrym hamowaniu albo przy śliskiej nawierzchni. Nie należy się bać tych odgłosów i zawsze pełną siłą wciskać hamulec. Piszesz też, że nie masz kontroli nad pojazdem. Wydaje mi się że jest to spowodowane tym, że za słabo wciskasz pedał hamulca i kiedy tylko usłyszysz "trzeszczenie" albo "odbijanie" to go popuszczasz, co jest największym błędem! Takie hamowanie do niczego nie prowadzi i auto właściwie sunie bezwładnie po nawierzchni. Musisz też pamiętać, że są sytuacje, kiedy jest bardzo trudno hamować z ABS-m i droga hamowania może się wydłużać. Myślę tu o sytuacji, gdzie nawierzchnia jest bardzo śliska. Najczęściej jednak ludzie narzekają na ABS ponieważ nie znają jego działania i nie postępują prawidłowo podczas hamowania. Żeby system zadziałał prawidłowo i z całą mocą, to trzeba hamować z CAŁYCH SIŁ. Stwierdzenie, że "masz lepszą kontrolę" nad autem bez ABS-u jest jedynie Twoim subiektywnym odczuciem, ponieważ w rzeczywistości wygląda zupełnie inaczej. ABS daje większą kontrolę na autem i wyraźnie skraca drogę hamowania. Radzę odstawić na bok swoje dawne przyzwyczajenia i poćwiczyć hamowania z ABS-m, najlepiej na jakiejś spokojnej drodze.
Witaj, Yaris na pewno będzie mniej zawodna, niestety Punto nie ma dobrej opinii. Toyota jest autem dynamiczniejszym i dość zrywnym, Punto jest dość mułowate. Osobiści stawiałbym na Toyotę, Włosi robią kiepskie auta i tyle.
Witam wszystkich, chciałbym dowiedzieć się jakie są wasze opinie o Kia Sorento. Samochód zrobił na mnie ogromne wrażenie i coraz poważniej myślę o jego kupnie. Wydaje się że za bardzo przystępną cenę otrzymujesz naprawdę przestronne i niezawodne rodzinne auto. Dla mnie to ważne bo mam dwójkę dzieci. Często podróżujemy więc maneli jest od groma. Jakie są wasze opinie o tym autku i czy cztero- osobowa rodzina będzie podróżowac komfortowo?
Zależy o jakim modelu mówimy. Jeśli masz na myśli Jaguar XJ6 albo X to może trochę tak, bo kojarzą się z bogatym emerytem. Mieszkałem kilka lat w Anglii, a tam takimi autami jeżdżą tylko bogaci emeryci. Samochód ma klasę limuzyny, daje im poczucie bezpieczeństwa i styl. Ale to dawna bajka. Bo teraz Jaguar produkuje auta, którym na pewno nie brakuje klasy i stylu, ale skierowane są głównie do młodego i wymagającego pokolenia. Weźmy na przykład XK - wspaniały, drapieżny i nowoczesny, albo XF ze sportowym pazurem i niespotykaną elegancją. Takim autem zabrałbyś ukochaną kobietę do teatru lub najlepszej restauracji. Samochody ekskluzywne ale i nowoczesne dla młodych, pięknych i bogatych.
- Index
- » Users
- » Klaudiusz
- » Profile