You are here:Start>Forum>View the posts of Adrian1

Forgot password? | Forgot username?
  • Index
  • » Users
  • » Adrian1
  • » Profile

Posts

Posts

Jan-18-2013 21:08:54
Category: Forum
Forum: AUDI

Chodzi mi po głowie właśnie Audi 80 quattro bo jest takowe do kupienia. Jeśli to nie wypali to myślałem nad Golfem Syncro ale to raczej w kategoriach przyszłość.
Trochę martwią mnie opinie które pojawiają się na różnych formach. Głównie podnoszony jest problem z trakcją (że nosi w zakrętach), padanie napędów (z mojej wiedzy wynika, że to właśnie napęd jest najmniej awaryjną częścią), spalanie ale na to jestem gotowy i raczej się tym bardzo nie przejmuję. Z tym zarzucaniem tyłu to mi się bardzo wierzyć nie chce bo jeździłem autami 4x4 i jeśli opony są odpowiednio dobrane a samochód sprawny to jazda czymś takim to sama frajda.

Jan-18-2013 18:08:17
Category: Forum
Forum: RENAULT

Tak jak w temacie. Interesuje mnie wydajność i spalanie tego urządzenia. Producent obiecuje cuda na kiju ale opinii właścicieli nie znalazłem. Może ktoś i chce się pochwalić?

Jan-18-2013 16:57:03
Topic: A2
Category: Forum
Forum: AUDI

Scenic absolutnie zostaje ponieważ nie widzę dla niego konkurencji (stosunek przestrzeni wewnątrz do gabarytów auta). Myślałem o Multipli ale "siła wyższa" zaoponowała (nie podoba się jej to auto i na tym koniec dyskusji o tym samochodzie). Ja akurat większych problemów z tym Scenikiem nie miałem ale to wynika z prostej przyczyny. Przed zakupem wiedziałem już czego unikać (diesla, klimatronika, PAXów itp)
Znajomy znajomego sprzedaje Audi 80 Coupe Quattro (pytałem nawet o opinie odnośnie tego napędu) i chciałem sobie sprawić taką zabawkę bo czasami w zimie mam problem, żeby przejechać jakąś zaspę albo wygrzebać się z parkingu. Złe doświadczenia z Vitara i Samurajem, lekka niechęć do Frontery i bardzo słaba dostępność Subaru sprawiają, że Quattro wdaje się być najlepszym rozwiązaniem.

Jan-18-2013 13:58:48
Topic: A2
Category: Forum
Forum: AUDI

W naszą dyskusję wkradło się chyba nieporozumienie. Moje poprzednie posty dotyczyły Audi ogólnie a nie konkretnie A2. Jeździłem Audi i wszystko wskazuje na to, że niedługo znowu będę jeździł Audi (nie zmienia to jednak mojej oceny), więc moja opinia nie jest drugiej ręki jak to nazwałeś. A2 dotyczył tylko mój przedostatni post (ten gdzie pisałem o częściach itp). Nie uważam aby ten samochód był beznadziejny czy był porażką jak to ująłeś, wręcz przeciwnie jak na Audi z tamtych lat to model A2 wygląda interesująco nie mniej jednak, trudności o których napisałem 3 posty wyżej sprawiają, że ja bardzo mocno zastanowiłbym się przed zakupem A2 i nikomu z czystym sercem tego modelu bym nie polecił. Nie dla tego, że jest zły, awaryjny itp. on po prostu jest oryginalny a niekiedy oryginalność ma swoją wysoką cenę. Z A2 jest trochę tak jak z multiplą- nikt wobec niego nie może pozostać obojętny. Ten samochód albo się kocha albo nienawidzi. Przy okazji debaty z Tobą, rozmawiałem o A2 ze znajomymi i pomimo, iż znakomita większość z nich to zagrzali, motoryzacyjni, germanofile nikt nie chciał nawet słyszeć o A2. Większość rozmawiających nawet jeśli wyśpiewuje peany pod adresem swoich A4, A6, 80 itp to A2 nazywa kartoflem -żeby było jasne to nie jest moja opinia ja ją tylko cytuje. Widzisz zatem, że do zarzutów które przedstawiłem wcześniej można doliczyć również ewentualne problemy z odsprzedażą.

Jan-18-2013 12:52:40
Category: Forum
Forum: RENAULT

Siema.
Mam pytanie. Potrzebuję porady kumatego elektryka. Padł mi wskaźnik poziomu paliwa. W obwód wskaźnika wpięty był czujnik ilości LPG (instalacja Holender). Od początku wskaźnik głupiał więc odłączyłem czujnik poziomu LPG i niespodzianka- zero na budziku. Sprawdziłem opór i wychodzi, że jest od 0-30 omów. Sam wskaźnik też jest ok. Teraz zagadka: po wyjęciu układ działa, zamontowany działać przestaje. Całość wyczyszczona i sprawdzona pod kątem przejść.

Jan-17-2013 21:00:43
Topic: A2
Category: Forum
Forum: AUDI

To że czujesz się elitą nie znaczy, że tak jest. Nie wiem czy ty masz jakieś kompleksy ale uwierz mi na słowo, to, że nazwiesz kogoś plebsem lub debilem to nie znaczy, że twój samochód od razu stanie się w 100% bezawaryjny. Po raz kolejny podkreślasz, że Cię stać to masz A2- ok ale to żaden argument i żadna opinia. Elita to są posiadacze Ferrari gdzie to firma decyduje komu sprzeda samochód. Taką samą elitą jak Ty są posiadacze Fiata Multipla.
Jeśli stać cię na oryginalne części to się ciesz. Nie każdy kupuje samochód z 20 tys. zł zapasu. Czasami na auto wydawane są oszczędności kilku lat i uwierz mi, jak rozleci Ci się skrzynia albo silnik wyciągnie kopyta to na oryginalnych częściach będzie to kosztowna zabawa. Używane to części to nie jest szmelc. Zapytaj mechanika a on na 100% powie Ci, że będziesz miał duży problem z zakupem części które mają jakość tych z pierwszego montażu. Ja do ASO nie jeżdżę bo uważam, że mechanicy tam zatrudnieni w większości przypadków swoją wiedzę na temat samochodu ograniczają do umiejętności zmiany oleju. Być może Audi ma inne standardy ale nie uśmiecha mi się przepłacać 50% tylko dlatego, że dostanę kawę z automatu. Nie twierdzę, że A2 jest szczytowym osiągnięciem Niemieckiej techniki ale np. A4 większość mechaników jest w stanie zdiagnozować przez telefon.
Kolega pytał o opinie więc wyraziłem swoją i jako były już posiadacz Audi mam do niej pełne prawo. Podobnie jak ty masz prawo wyrażać swoje opinie. Pamiętaj jednak, że to nie są komenty na Smogu czy YouTubie więc postaraj się być rzeczowy i nie obrażaj ludzi.

Jan-17-2013 17:02:31
Category: Forum
Forum: AUDI

Celowo nie określiłem zakresu tematu ponieważ interesuje mnie każda informacja na temat tego napędu. Opinie, zalety, wady, uszkodzenia, doświadczenia itp. 
Wdzięczny będę zarówno za własne opinie jak również te zasłyszane.

Jan-17-2013 16:26:16
Topic: A2
Category: Forum
Forum: AUDI

Wracając jednak do meritum. Według mnie największą wadą A2 jest mała liczba wyprodukowanych aut (w stosunku do innych modeli Audi). Zadałem sobie odrobinę trudu i sprawdziłem jak wygląda dostępność części zamiennych. Z nowymi częściami nie ma tragedii ale też ich ceny nie są najniższe na świecie. Z częściami używanymi jest niestety trochę gorzej. Podzwoniłem po znajomych którzy handlują używanymi częściami i okazuje się, że przez 2,5,7 czy 10 lat kiedy prowadzą ten biznes z tym modelem spotkali się najwyżej raz lub dwa. Ponadto auto nie jest już produkowane więc ciężko oczekiwać aby firmy produkujące zamienniki zabijały się o tą część rynku. Również niewielu mechaników miało do czynienia z tym autem. Niby żaden problem ale w przypadku innowacyjnych rozwiązań i technologi (małe jak na Audi silniki oraz zastosowane aluminium) diagnoza potencjalnego uszkodzenia może jednak zająć więcej czasu a naprawa może być droższa.

Jan-15-2013 17:30:59
Topic: A2
Category: Forum
Forum: AUDI

Bartek wrote:

Co tu dużo pisać, jak dbasz to i masz! Każde auto wymaga doglądania niezależnie od tego czy to Audi czy Trabant. Sam to wiem na swoim przykładzie, ojciec ma 18-letniego Fiata i jak popatrzysz na to auto to w życiu mu tyle nie dasz, ale stary godzinami nad min ślęczy, pucuje, naprawia, ulepsza. Do mechanika jeździ jak mu tylko coś skrzypnie i szuka co nie tak. Może powiecie, że to chore, ale jakby ludziska choć w połowie tak o auta dbali to by nie mieli problemów do narzekań. Teraz aut niezawodnych nie ma i zgodzę się Adrianem, że kiepskie argument tu padają, każdy chwali swoje i nie może przeboleć, że inni mogą mieć inne zdanie. Ja tam nic do Audi nie mam, ale uważam, że jest wiele tańszych aut, które są równie dobre. Co do Audi A2 to dla mnie to też pomyłka, a dowodem na to jest bardzo krótka produkcja tego modelu. Audi samo przyznało się do  błędu i podkuliło ogon. Niech juz lepiej produkują te swoje super limuzyny bo tylko na tym się znają.

Dokładnie o to mi chodziło. Forum motoryzacyjne nie jest po to by się obrażać i obrażać innych ale po to aby w sposób obiektywny porozmawiać o swoich samochodach. Nie rozumiem zacietrzewienia jakie zaprezentował kolega Budda (bez urazy oczywiście bo przecież nie chodzi o to aby skakać sobie do gardeł). Jeśli mam dobry samochód to się nim cieszę ale to nie powód aby od innych żądać uwielbienia dla mojego auta. Nie wiem dlaczego zawsze jak padnie temat awaryjności Audi to podnosi się taki krzyk. Ja przez okres użytkowania Audi też nie wydałem fortuny na mechaników i części (czego nie mogę powiedzieć np. o Alfie czy Renaulcie) ale dla porównania Pueugeot 206 przez 3,5 roku nie kosztował mnie zupełnie nic, oczywiście oleje, hamulce, filtry itp wymieniałem ale rozmawiamy tu o awaryjności a nie o kosztach eksploatacji. Teraz mam Scenica bo uważam ten samochód za bardo wygodny a o bezawaryjność zadbam sam.

Jan-15-2013 15:31:52
Topic: A2
Category: Forum
Forum: AUDI

Jeżeli nie rozumiesz porównań z polonezem to przeczytaj jeszcze raz dokładnie a może zrozumiesz bo chyba nie złapałeś sensu mojej wypowiedzi. Audi jeździłem wystarczająco długo, żeby wiedzieć, że te samochody też się psują a części do nich do najtańszych nie należą. Jeśli twoje A2 się nie psuje i Ci pasi to powinieneś bogu dziękować. Są tacy co je chwalą są tacy którzy nie. Ja np. bardzo dobrze wspominam Citroena AX 4x4 bo w warunkach których pracował żadne auto nie wytrzymywało 3 miesięcy a on służył mi bezawaryjnie przez 7. Teraz dzień w dzień śmiga nim sąsiad, któremu je sprzedałem. Na podstawie tego jednego egzemplarza bałbym się jednak budować opinii o firmie. Znam przypadki fiatów które przez 12 lat ani jednego dnia nie spędziły unieruchomione awarią z drugiej strony znam przykłady Audi które nie wyjeżdżają od mechanika. Być może Audi A2 jest zaprzeczeniem tego co wiem o samochodach, być twój egzemplarz poszedł jeszcze dalej. Jeśli przeczytasz uważnie mój poprzedni post (prosiłem Cię o to w na początki) to zrozumiesz, że mój wpis dotyczy tego fragmentu twojej wypowiedzi

Budda  wrote:

Taka jest marka Audi - droga i dlatego ma okreslonych odbiorców. Ty byś chciał, zeby Audi stworzyło kolejną Toyotę Yaris albo Punto! Audi musi szokować i wychodzić o krok dalej. A2 to wspaniały mały- wielki samochód na który nie stać przecietnego Kowalskiego i dlatego nie pozostaje mu nic innego jak tylko krytyka!

To że kogoś nie stać na jakiś samochód nie oznacza, że jest o dobry. Ostatnio oglądałem reportaż na temat silnika który generuje ponad 850 kW ale czas jego pracy to max 15 min. Sam silnik kosztuje coś około miliona dolarów. I teraz pytanie co z tego wynika otóż nic. Według tego co napisałeś taki silnik zamontowany w samochodzie uczyniłby go najlepszym na świecie ?! Podobnie silniki amerykańskich ciężarówek które projektowane są na milion mil. W europejskich warunkach nie otrzymałby homologacji ze względu poziom generowanego hałasu i szkodliwy skład spalin. Projektowanie to sztuka kompromisu. Ty twierdzisz, że Audi na takie kompromisy nie chodzi i za to je cenisz. Ja natomiast uważam, że auto jest przede wszystkim środkiem transportu i kompromisy to podstawa.

P.S. nie używaj argumentów które podchodzą pod ad hominem bo to żaden argument.

  • Index
  • » Users
  • » Adrian1
  • » Profile

Board Info

Board Stats
 
Total Topics:
955
Total Polls:
0
Total Posts:
6105
User Info
 
Total Users:
559
Newest User:
Shakal85
Members Online:
0
Guests Online:
19

Online: 
There are no members online

Najnowsze

forum motoryzacyjne avatar
Autko niby fajnie wyposażone, nowocześnie. I...
in MINI
Oct-19-2018 23:29:44
forum motoryzacyjne avatar
Tak, na Allegro sprawdziłem cenę, faktycznie...
in DAEWOO
Oct-19-2018 23:27:14
forum motoryzacyjne avatar
Nie zmierzam się tu z nikim wykłócać na siłę,...
in HYUNDAI
Oct-19-2018 23:23:03
forum motoryzacyjne avatar
Nie zamierzam się tu z nikim wykłócać na siłę,...
in HYUNDAI
Oct-19-2018 23:22:59
forum motoryzacyjne avatar
Wziąłbym też pod uwagę Mazdę, te autka na...
in Ogólne
Oct-19-2018 23:14:32

Najnowsze wydarzenia

Sorry, no events.
Go to top