Wymiana tłumika w Punto I
Wymiana tłumika w Punto I
Dziś w końcu urwałem tłumik w Punto. Wkurzał mnie on od chwili zakupu. Po demontażu tego co zostało potwierdziły się moje przypuszczenia. Środek końcowego tłumika był pusty. Wiecie może po kiego diabła wybebesza się tłumiki ? Przypuszczenie, że to ma podnieść moc raczej sobie darujmy. Pytam bardzo serio.
Re: Wymiana tłumika w Punto I
W nielicznych autach faktycznie jest tak, że tłumik dusi silnik ale w większości aut (zwłaszcza współczesnych) pozbawiona jest tego problemu. Myślałem, że może ma to jakiś inny aspekt, problemy z katalizatorem, sondą lambda czy coś w tym rodzaju ale widzę, że to raczej nie tędy droga. Zamontuję oryginał i zobaczę co będzie.
Re: Wymiana tłumika w Punto I
Bezmyślne usunięcie wnętrza tłumika to duże ryzyko. W procesie konstruowania silnika, liczony jest również opór spalin. Jeśli wywalisz tłumik ale nie zmienisz ustawień to zaszkodzisz tylko silnikowi i popsujesz osiągi. Te wszystkie basowe końcówki i inne tego typu syf to tylko zabawki dla gówniarzy, którzy chcą zwrócić na siebie uwagę.
- Horn
- 262 Posts
-
Re: Wymiana tłumika w Punto I
Zgadzam się z kolegą, usunięcie bebechów jedynie zaszkodzi, same działanie lambdy polega na tym, ze do poprawnej pracy potrzebna jest odpowiednia temp i ciśnienie spalin, tak więc wywalenie katka spowoduje zafałszowanie odczytów i roztrojenie silnika. Zresztą, po takim eksperymentowaniu to daleko nie pojedziesz, bo policja zatrzyma cie na najbliższej ulicy za wzmożony hałas, a mechanik nie podbije przeglądu za toksyczność spalin.
Re: Wymiana tłumika w Punto I
No ja doskonale wiem, że nie można wyrzucić tłumika tzn. można ale będzie miało to swoje konsekwencje. Chodziło mi raczej o coś takiego, że u mnie ten tłumik był już pusty i zastanawiam się po co to ktoś zrobił. Ja założę oryginał ale boję się, że auto nie będzie chciało chodzić jak trzeba.